Articolul precedent |
Articolul urmator |
1358 38 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-05 19:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.31(478) (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 TALPĂ, Svetlana. Aspecte metodologice ale dansului hostropăț ca parte indispensabilă a repertoriului formațiilor de dans din Republica Moldova. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 13, 27-28 mai 2021, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2021, Ediția 13, p. 62. ISBN 978-9975-84-140-5. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4956637 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 13, 2021 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 13, Chișinău, Moldova, 27-28 mai 2021 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4956637 | ||||||
CZU: 792.31(478) | ||||||
Pag. 62-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul abordează o largă paletă de interpretări ale dansul hostropăț din cadrul repertoriul formațiilor de dans din Republica Moldova. hostropăț – reprezintă un dans ceremonial ce însoţeşte diverse acte ritualice din cadrul nunţii tradiţionale, fiind o expresie a unui limbaj specific de comunicare care a determinat însăşi estetica dansului, formele sale de expresie, normele stilistice ale repertoriului făcând parte din sistemul de valori al culturii populare. De asemenea sunt abordate unele aspecte de ritual și de divertisment ale dansului hostropăț, evidenţiinduse importanţa practicii profesionale coregrafice și rolul formațiilor de dans din cadrul instituţiilor culturale a activităţii tradiţionale artistice de amatori. Autoarea îşi focalizează atenţia pe configurarea aparatului metodologic al cercetării repertoriului formațiilor de dans ca paradigmă a unei noi direcţii stilistice şi identităţi culturale pe tărâmul artei coregrafice contemporane – dansul hostropăț. Se constată că tendinţele simplificării structurii ritologice a nunţii, comprimării cadrului temporal şi spaţial de desfăşurare, modernizarea concepţiei ceremoniale şi a fluxului de dansuri noi, create de artiştii profesionişti sau adaptate din repertoriul dansurilor populare, neo tradiţionale și naţionale din regiune au marcat esenţial structura repertoriului formațiilor tradiţionale de dans din Republica Moldova. O contribuție fundamentală în studiul de cercetare a dansului folcloric o au muzicologii care au oferit o analiză amplă în cercetarea melodiei hostropăț din cadrul repertoriului nupțial. Dificultățile suplimentare se profilează în cazul denaturării autenticității pașilor de dans hostropăț ceea ce creează confuzii la inventarierea dansului respectiv. |
||||||
|