Provocările învățământului juridic: experiența facultății de drept a Universității de Stat din Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
480 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-07 17:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.4.096:34(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
Drept. Jurisprudență (15082)
SM ISO690:2012
BRÎNZA, Serghei. Provocările învățământului juridic: experiența facultății de drept a Universității de Stat din Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2021, nr. 8(148), pp. 3-8. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5112950
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 8(148) / 2021 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Provocările învățământului juridic: experiența facultății de drept a Universității de Stat din Moldova

Challenge of the legal education: the experience of the law faculty of Moldova State University

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5112950
CZU: 378.4.096:34(478)

Pag. 3-8

Brînza Serghei
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 iulie 2021


Rezumat

Furnizarea unui învățământ juridic de calitate este premisa esențială pentru formarea specialiștilor de înaltă calificare în domeniul dreptului. Necesitatea unui asemenea învățământ este resimțită nu doar în statele aflate în curs de dezvoltare ori slab dezvoltate, ci și în statele dezvoltate, care întreprind constant diverse măsuri pentru a răspunde noilor provocări și exigențe ale societății. În prezentul studiu sunt pertractate provocările și oportunitățile învățământului juridic prin prisma experienței Facultății de Drept a Universității de Stat din Moldova. De asemenea, sunt identificate cunoștințele și abilitățile ce vor fi solicitate de către studenții de la drept pentru a se pregăti să devină specialisti în domeniu. Concomitent, sunt scoase în vileag unele lacune din sistem și sunt sugerate anumite reforme care, fiind implementate, pot eficentiza învățământul juridic.

The quality of legal education is essential for educating the legal professionals. The need for qualitative legal education is valid for both developing and advanced countries that undertake diverse measures to respond to social challenges and requirements. This article is focused on the challenges and opportunities of the legal education from the perspective of the Law Faculty of the Moldova State University. The article also refers to the knowledge and skills of the Law Faculty graduates to be better equipped for the admission into the legal profession. Additionally, the article underlines the systemic gaps and suggests specific reforms to improve the legal education system.

Cuvinte-cheie
învăţământ juridic, profesie în domeniul dreptului, globalizare, pandemie, evoluţie,

legal education legal profession globalization pandemic evolution