Дирижерская трактовка музыкального материала фольклорного происхождения в Симфонических танцах Э. Грига
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
341 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-25 08:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.11.083.1:781.7(481)+785.11.083.1:781.61 (1)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274)
SM ISO690:2012
CEAUSOV, Denis. Дирижерская трактовка музыкального материала фольклорного происхождения в Симфонических танцах Э. Грига. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 2(39), pp. 126-132. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Дирижерская трактовка музыкального материала фольклорного происхождения в Симфонических танцах Э. Грига

Tratarea dirijorală a materialului muzical de origine folclorică în Dansurile simfonice de E. Grieg

CZU: 785.11.083.1:781.7(481)+785.11.083.1:781.61

Pag. 126-132

Ceausov Denis
 
Академия Музыки, Театра и Изобразительных Искусств
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2021


Rezumat

Articolul dat este dedicat tratării dirijorale a „Dansurilor simfonice” semnate de fondatorul școlii componistice norvegiene E. Grieg în 1898. În centrul atenţiei autorului se află metodele de asimilare a folclorului norvegian în partitura simfonică. Sunt idenitificate și analizate diferite genuri folclorice de dans cum ar fi halling sau springdans, iar în sonoritățile orchestrale se observă influența particularităților timbrale ale instrumentelor de origine folclorică: langeleik și hardingfele. Autorul elaborează unele recomandări ce țin de redarea adecvată a conceptului componistic.

This article is dedicated to the conductor’s treatment of „Symphony dances” signed by the founder of the Norwegian composing school E.Grieg in 1898. In the center of the author's attention are the methods of assimilating of the Norwegian folklore into the symphonic score. Different genres of folk dance, such as halling or springdans, are identified and analyzed, but in the orchestral sonorities the influence of the timbre particularities of the instruments of folkloric origin — langeleik and hardingfele — are observed. The author elaborates some conductor’s recommendations regarding an adequate transmission of composer’s concept.

Cuvinte-cheie
Grieg, halling, springdans, langeleik, hardenffelle, Dansuri simfonice, dirijor,

Grieg, halling, springdans, langeleik, hardenffelle, Symphonic Dances, conductor