Ciclul pentru pian Iluzii de Vladimir Ciolac: aspectul compozițional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
312 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-01 21:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[780.8:780.616.433.083.1]:781.61 (2)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
GÎRBU, Ecaterina. Ciclul pentru pian Iluzii de Vladimir Ciolac: aspectul compozițional. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 2(39), pp. 59-67. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Ciclul pentru pian Iluzii de Vladimir Ciolac: aspectul compozițional

The cycle for piano Illusions by Vladimir Ciolac: compositional aspect

CZU: [780.8:780.616.433.083.1]:781.61

Pag. 59-67

Gîrbu Ecaterina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 16 iulie 2021


Rezumat

În paginile articolului se propune în premieră o analiză a ciclului pentru pian „Iluzii” de V. Ciolac, consacrat profesorului său de compoziție P. Rivilis. Lucrarea este alcătuită din patru părți ce se desfășoară preponderent în tempouri lente. Principiul de bază îl constituie contrastul, care este sesizat aici, preponderent, în secțiunile interne ale fiecărei părți. O astfel de reprezentare oferă, totodată, integritate ciclului prin similitudinile vădite ale tempourilor ce se înscriu în categoria celor lente și, în același timp, dezvăluie conceptul propus de autor, creionarea celor mai importante caracteristici ale portretului muzical al profesorului său – calmul, rafinamentul, finețea.

In the pages of the artice, we propose for the first time an analysis of the cycle for piano „Illusions” by V. Ciolac dedicated to his composition teacher P. Rivilis. The work is made up of four parts, which develop predominantly in slow tempo, the basic principle is that of contrast here, it is mostly noticed in the internal sections of each part. Such a representation also offers integrity to the cycle through the obvious similarities of the times that fit within the slow ones and, at the same time, reveals the concept proposed by the author, the description of the most exponential characteristics of his teacher's musical portrait – the calm, refinement, fineness

Cuvinte-cheie
ciclu pentru pian „Iluzii”, V. Ciolac, mistic, discurs sonor, interval, spațialitate, registru, creație bachiană,

the cycle for piano „Illusions”, V. Ciolac, mystic, sound discourse, interval, spatiality, Register, Bach creation