Negocierile prin comunicare în teoriile economice și manageriale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
506 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 13:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.56:005.574 (2)
Comerț exterior. Comerț internațional (385)
Operații în management. Direcții (301)
SM ISO690:2012
GÎDILICA, Constantin. Negocierile prin comunicare în teoriile economice și manageriale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2021, nr. 2(142), pp. 171-175. ISSN 1857-2073. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5095059
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(142) / 2021 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Negocierile prin comunicare în teoriile economice și manageriale

Negotiations through communication in economic and management theories

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5095059
CZU: 339.56:005.574

Pag. 171-175

Gîdilica Constantin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

Mediul de afaceri devine tot mai flexibil, ceea ce determină companiile din Republica Moldova să analizeze din punct de vedere ştiinţific şi practic procesul de negociere, care poate avea un impact direct asupra perspectivelor de dezvoltare a relațiilor comerciale. În contextul cunoașterii procesului de negociere se întrevede rolul comunicării ca factor de gestionare a procesului de negociere. Autorul a realizat un studiu de sinteză teoretică a perceptelor de comunicare în confront cu procesul negocierilor redate de autorii lucrărilor științifice din domeniu. Prin documentarea, analiza și prezentarea punctului de vedere personal autorul prezintă structura procesului de comunicare în negocierile de afaceri prin care identifică părțile ce formează procesul și relațiile ce se formează în rezultatul difuzării mesajului. În final sunt prezentate concluziile bazate pe analiza teoretică a conceptului de comunicare și a efectelor acestuia în procesul negocierii în afaceri.

The business environment is becoming more and more flexible, which allows companies in the Republic of Moldova to analyse the negotiation process from a scientific and practical point of view, which can have a direct impact on the prospects for developing trade relations. In the context of knowing the negotiation process, the role of communication as a management factor of the negotiation process can be seen. The author made a study of theoretical synthesis of communication perceptions in relation to the negotiation process presented by the authors of scientific papers in the field. By documenting, analysing and presenting the personal point of view, the author presents the structure of the communication process in business negotiations through which he identifies the parties that form the process and the relationships that are formed as a result of disseminating the message. Finally, the conclusions based on the theoretical analysis of the concept of communication and its effects in the business negotiation process are presented.

Cuvinte-cheie
negocierea afacerilor, proces de comunicare, reguli de comunicare, management, eficienţă,

business negotiation, communication process, communication rules, management, efficiency