Articolul precedent |
Articolul urmator |
249 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-09-09 16:52 |
SM ISO690:2012 LUNGU, Ioan. Specialistul în devenire: între cunoaștere și schimbare. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor, 23-25 martie 2021, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Tehnica-UTM, 2021, Vol.2, pp. 608-611. ISBN 978-9975-45-701-9 (Vol. II). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor" Chișinău, Moldova, 23-25 martie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 608-611 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările parvenite în urma dezvoltării tehnologiei și a inovațiilor influențează asupra structurilor psihice care blochează sau încetinește procesul de realizare a „saltul-lui” în dezvoltare. În consecinţă, se evidențiază incapacitatea de a ţine sub control schimbările şi de a edifica un comportament adecvat al specialistului în devenire. Acestea pot fi realizate prin intermediul cunoașterii, dar totodată, aplicând un şir de strategii: asigurarea unui echilibru optim între dimensiunea informativă şi cea formativă, centrarea pe învăţarea inovatoare, implementarea principiilor şi a conţinuturilor învăţării anticipative, extinderea actului educativ de-a lungul întregii vieţi a individului, abordarea globală şi abordarea coerentă a conţinutului, asigurarea echilibrului dintre ele, adaptabilitatea la schimbare. În concluzie, pentru persoană – specialist în devenire, în scopul realisării sarcinilor legate de viitorul loc de muncă dar și problematica contemporană este importantă adaptabilitatea la schimbare dar și inovarea sau planificarea schimbării. |
||||||
Cuvinte-cheie gnosiologie, cunoaştere, epistemologie, societatea cunoaşterii |
||||||
|