Particularitățile derulării business-negocierilor în spațiul european
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
301 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 13:49
SM ISO690:2012
COJOCARU, Virginia. Particularitățile derulării business-negocierilor în spațiul european. In: Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE, 15-16 septembrie 2017, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, pp. 83-86. ISBN 978-9975-50-215-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE 2018
Conferința "Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE"
Bălți, Moldova, 15-16 septembrie 2017

Particularitățile derulării business-negocierilor în spațiul european


Pag. 83-86

Cojocaru Virginia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 11 iulie 2021


Rezumat

Nowadays, international contacts are getting closer and the international negotiation practice becomes more intense with the development of globalization. Participants in international communications are governed by common standards and norms, however, national and cultural particularities can be significant in establishing international economic relations. The author's re-search indicates that verbal communication in business negotiations accounts about 36%, and 64% returns to the transmission of non-verbal information and communications. Communication to different peoples in the European space is often marked by a rather wide socio-cultural color. Thus, under the national style of communication and negotiation it is necessary to attach to some characte-ristic features of national culture with specific cultural values, mentality, and specific of verbal and non-verbal communication, which must be taken into account in the type of communication in the European space. The aim of the research is to investigate business-negotiation practices in the European space for realignment and efficiency in negotiations.

Cuvinte-cheie
negotiations, business verbal communication, nonverbal communication, traditions, psychological aspects