Motivaţia – factor determinant în influenţarea comportamentului de cumpărare şi consum
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1146 169
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 16:53
SM ISO690:2012
COGĂLNICEANU, Natalia, MOCANU, Victor. Motivaţia – factor determinant în influenţarea comportamentului de cumpărare şi consum. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2006, nr. 3(142), pp. 119-130. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 3(142) / 2006 / ISSN 1957-2294

Motivaţia – factor determinant în influenţarea comportamentului de cumpărare şi consum

Pag. 119-130

Cogălniceanu Natalia, Mocanu Victor
 
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Consumer behavior requires elucidations from multiple points of view, and marketing research combined with elements of psychology is entitled to explain numerous aspects of it. So, in order to create a powerful advertising it is imperious to seek the influence of psychological factors, and especially motivation, which plays a significant role in determining the purchasing and consumer behavior. Therefore, the main motivation characteristics and the most relevant motivation theories are described and analyzed below.