Challenges and opportunities of entrepreneurship in European economy in the Covid pandemic conditions
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
527 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 17:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
334.012+616-036.22:578.834 (1)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
Patologie. Medicină clinică (6963)
Virologie (442)
SM ISO690:2012
COBAN, Marina, TOMŞA, Aurelia. Provocări și oportunități ale antreprenoriatului în economia europeană în condițiile pandemiei Covid. In: Strategii şi politici de management în economia contemporană, Ed. 6, 26-27 martie 2021, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2021, Ediţia 6, pp. 233-238. ISBN 978-9975-155-20-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Strategii şi politici de management în economia contemporană
Ediţia 6, 2021
Conferința "Strategii şi politici de management în economia contemporană"
6, Chişinău, Moldova, 26-27 martie 2021

Challenges and opportunities of entrepreneurship in European economy in the Covid pandemic conditions

Provocări și oportunități ale antreprenoriatului în economia europeană în condițiile pandemiei Covid

CZU: 334.012+616-036.22:578.834
JEL: M21, O11

Pag. 233-238

Coban Marina, Tomşa Aurelia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 iulie 2021


Rezumat

This article presents the challenges and the perspectives for entrepreneurship development in European countries in the covid pandemic conditions. The research consists of the comparative analysis of statistical data of the entrepreneurial activity and confirm the differences in this activity at European level during the crisis. The article exposed some difficulties of businesses to the development of electronic markets in European Union countries: difficulties of taxation, of customs and transport, differences between countries in the legal framework, fragmentation in the industry, difficulties of small businesses, insufficient appropriate marketing strategies, differences in culture and language.

Cuvinte-cheie
Coronavirus, fears, entrepreneurs, crisis, online sales.