Atitudinea faţă de fenomenul muzical în contextul relaţiei elev-profesor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
241 0
SM ISO690:2012
ZGLAVOCI, Stela. Atitudinea faţă de fenomenul muzical în contextul relaţiei elev-profesor. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, p. 38. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Atitudinea faţă de fenomenul muzical în contextul relaţiei elev-profesor

The attitude towards the music phenomen in the student-teacher relation chip


Pag. 38-38

Zglavoci Stela
 
Școala de arte ''Ciprian Porumbescu'', Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 9 iulie 2021


Rezumat

Muzica, cea mai profundă şi mai complexă dintre arte, este exprimarea ideilor şi sentimentelor prin mijlocirea sunetelor, mesajele ei fiind adresate afectivităţii, sensibilităţii. Ea dă naştere unor temeinice sentimente estetice, care sprijină dezvoltarea intelectuală şi ridică pe o treaptă superioară spiritualitatea ele-vului. Atitudinea faţă de muzică reprezintă condiţia obligatorie care va asigura procesul de comunicare dintre elev şi muzică. Figura profesorului, în acest context, deţine funcţia supremă de mijlocire dintre aceste mari valori.

Music is the deepest and the most complex of the arts. It’s the expres-sion of the ideas and feelings by its sound, her messages being addressed to affection and sensibility. It gives rise to aesthetic feelings, which supports the intellectual development and rises the student’s spirit to a higher level. The attitude towards music represents the condition that will ensure communication between student and music. In this context, teacher’s image has the supreme role of these great values.

Cuvinte-cheie
învăţământ artistic, atitudine faţă de muzică, valori muzicale, relaţia profesor-elev,

artistic education, the attitude towards music, music values, relationship between teacher and student