Etno-jazz în România
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-09-01 12:15
SM ISO690:2012
GÂRLEA, Mihaela Loredana. Etno-jazz în România. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, p. 33. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Etno-jazz în România

Romanian ethno-jazz


Pag. 33-33

Gârlea Mihaela Loredana
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 9 iulie 2021


Rezumat

Lucrarea prezintă unul dintre cele mai importante stiluri din jazzul românesc și anume etno-jazzul pe care l-am numit componentă definitorie a jazzu-lui vocal şi instrumental, deoarece este forma de gândire muzicală prin care mulţi muzicieni români au ales să se exprime în curentul numit jazz. Trăsăturile stilistice ale acestei forme de prelucrare a materialului sonor au fost subliniate cu exemple şi reprezentanţi marcând inovaţiile şi sursele de inspiraţie în diferite prelucrări. Anali-za structurală şi interpretativă a unor creaţii-reper în istoria jazzului românesc a scos la lumină caracteristici de limbaj, mijloace de expresie muzicală, modalități de prelucrare a unor teme, dar mai ales trăsături ce ţin de vocalitate prin prisma acestor puncte de interes.

This research presents one of the most important romanian jazz styles namely ethno-jazz which we called a defining component of the vocal and instrumental jazz because it is the musical thinking shape by means of which many Romanian musicians chose to express themselves in the trend called jazz. The stylistic traits of this shape to process the sonorous material were emphasised by examples and representatives marking the innovations and the inspiration sources in different processings. The structural and interpretative analysis of the reference creations in the history of the Romanian jazz brought to light language characte-ristics, musical expression means, modalities to process some themes but especially features that are related to vocality by the prism of these interest points.

Cuvinte-cheie
etno-jazz, jaz vocal, jazz instrumental, gândire muzicală, tră-sături stilistice, material sonor, limbaj, mijloace de expresie muzicală, vocalitate,

ethno-jazz, vocal jazz, jazz, musical thinking, stylistic traits, sonorous material, language characteristics, musical expression means, vocality