Educaţia artistică în preşcolaritate: abordări conceptuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
220 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 16:20
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Educaţia artistică în preşcolaritate: abordări conceptuale. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 30-31. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Educaţia artistică în preşcolaritate: abordări conceptuale

Artistic tendencies in preschool education: approaches of concept


Pag. 30-31

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Acest articol relevă aspecte conceptuale cu referire la predispozi-ţiile artistice în preşcolaritate la copii. Se prezintă realizarea acestui proces, operând cu conceptele renumiţilor savanţi occidentali, ruşi şi autohtoni. Una dintre ideile caracteristice gândirii pedagogice a savanţilor este aceea că în procesul formării/ dezvoltării copilului prin intermediul artei, acesta supune obiectele şi fenomenele schemelor sale de asimilare achiziţionate anterior. Pentru integritate în asigurarea realizării la modul practic al unei educaţii timpurii, metodologia pe care o vom propune se bazează pe o cercetare, o reţea teoretică impunătoare de practici peda-gogice încununate de succes ale unor savanţi remarcabili din întreaga lume.

The article describes conceptual aspects related to the artistic tendencies in preschool education. The realization of this process is presented by operating with the concepts of the famous occidental, Russian and local scientists. One of the ideas characteristic to the scientists’ pedagogical thinking is that in the process of formation/development of the child through arts, the child is submitting the objects and phenomena to his/her previously acquired assimilation schemes. To insure integrity in the practical way of the early education, the methodology we are proposing is based on a research, a significant theoretical network of successful pedagogical practices of word known scientists.

Cuvinte-cheie
predispoziţii artistice, domeniile artei, competențe muzicale, educaţie timpurie, mecanismul cunoaşterii,

artistic tendencies, fields of art, musical skills, early education, the mechanism of knowledge