Dezvoltarea abilităților de gândire computațională în școala primară
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
573 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 19:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.046.12:004 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (245)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
VASCAN, Teodora. Dezvoltarea abilităților de gândire computațională în școala primară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 2(24), pp. 42-47. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.42-47
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(24) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dezvoltarea abilităților de gândire computațională în școala primară

Development of computational thinking skills in primary school

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.42-47
CZU: 37.046.12:004

Pag. 42-47

Vascan Teodora
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Gândirea computațională va influența pe toată lumea în fiecare domeniu al activității. Această viziune reprezintă o nouă provocare educațională pentru societatea noastră, în special pentru copiii noștri. Când „gândim computațional”, trebuie să fim atenți la cei trei factori: știință, tehnologie și societate. Accelerarea progreselor tehnologice și a cerințelor societății la etapa actuală ne obligă să revizuim cele mai elementare întrebări științifice ce țin de gândirea computațională. În zilele noastre, sistemele școlare subliniază relevanța „gândirii computaționale” și a roboticii educaționale nu numai în educația STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică), ci și în alte discipline umaniste ca întărire a creativității elevilor și capacitatea de a rezolva probleme. Acest articol prezintă o sinteză a gândirii computaționale cu exemple de dezvoltare a acesteia în școala primară prin intermediul roboticii educaționale.

Computational thinking will influence everyone in every field of activity. This vision represents a new educational challenge for our society, especially for our children. When we "think computationally", we must pay attention to the three factors: science, technology and society. The acceleration of technological progress and the requirements of society at the current stage forces us to review the most basic scientific questions related to computational thinking. Nowadays, school systems emphasize the relevance of "computational thinking" and educational robotics not only in STEM education (science, technology, engineering and mathematics), but also in other humanities as strengthening students' creativity and ability to solve problems. This article presents a synthesis of computational thinking with examples of its development in primary school through educational robotics.

Cuvinte-cheie
gândire computațională, robotică educațională, gândire algoritmică,

computational thinking, educational robotics, algorithmic thinking