Strategies in the field supply chain management
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
323 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 12:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.552.1:658.6/.7 (1)
Operații în management. Direcții (301)
Organizare și practică în comerț. Mărfuri. Servicii (28)
Cumpărare. Aprovizionare. Procurare. Conducerea stocurilor (111)
SM ISO690:2012
NEGRU, Ion. Strategii în domeniul managementului lanțului de aprovizionare. In: Strategii şi politici de management în economia contemporană, Ed. 6, 26-27 martie 2021, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2021, Ediţia 6, pp. 45-51. ISBN 978-9975-155-20-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Strategii şi politici de management în economia contemporană
Ediţia 6, 2021
Conferința "Strategii şi politici de management în economia contemporană"
6, Chişinău, Moldova, 26-27 martie 2021

Strategies in the field supply chain management

Strategii în domeniul managementului lanțului de aprovizionare

CZU: 005.552.1:658.6/.7
JEL: M 11, C 44

Pag. 45-51

Negru Ion
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

The economic crisis has shown how important it is for companies to not only reduce costs, but also to find new innovative solutions to maintain the efficiency of supply chain management (SCM) in a difficult and poorly predictable macroeconomic environment. Those companies that managed to correctly assess the situation and reorganize over time for new lines of integration and coordination of both internal business processes and relations with supply chain agencies, were able not only to maintain their positions, but also achieve significant results in increasing competitiveness and strengthening market positions. And in this context, an important role belongs to the specific strategies of supply chain management.

Cuvinte-cheie
strategy, Supply Chain Management, supply, decisions, corporate strategy, business strategy, functional strategy, Inclusion strategy, channel concentration strategy, personalized customer service strategy.