Articolul precedent |
Articolul urmator |
307 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-24 19:43 |
SM ISO690:2012 FLOREA, Augustina. Sonata romantică pentru vioară și pian – dimensiune distinctă a prevederilor curriculare în cadrul procesului de formare a tânărului muzician. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 26-27. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 26-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
O treaptă de semnificaţie majoră în instruirea și evoluarea profesio-nistă a tânărului interpret-violonist, un compartiment indispensabil al programelor de studii preuniversitare, universitare și postuniversitare îl prezintă sonata roman-tică pentru vioară şi pian. Regăsindu-se printre cele mai complexe genuri ale muzi-cii instrumentale academice, fiind o provocare deosebită pentru orice violonist solist, sonata romantică acordă interpretului o posibilitate unică de a-şi manifesta în modul cel mai pregnant maturitatea şi rafinamentul gândirii muzicale, inteligenţa şi temperamentul artistic, capacităţile şi măiestria interpretativă. În lucrarea de faţă, în baza analizei stilistice a interpretării sonatelor romantice de către unii violoniști cu renume, se urmăreşte scopul de a elucida dificultăţile tehnice, a elabora unele reco-mandări în scopul soluționării problemelor ce țin de interpretarea artistică a sonatei romantice pentru vioară și pian. |
||||||
Cuvinte-cheie sonata, vioară, interpretare, instruire, evoluare, măiestrie, artistism, sonata, violin, performance, training, progress, mastery, artistry |
||||||
|