Imperativele inițierii micilor școlari în arta muzicală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
279 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-30 15:38
SM ISO690:2012
BULARGA, Tatiana, CIOCÎRLAN, Livia. Imperativele inițierii micilor școlari în arta muzicală. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 14-15. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Imperativele inițierii micilor școlari în arta muzicală

Imperatives for the musical art initiation in small school


Pag. 14-15

Bularga Tatiana1, Ciocîrlan Livia2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Liceul Teoretic „V. Alecsandri", Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Eficiența procesului de formare și dezvoltare a personalității prin artă depinde, în mare parte, de modalitatea de inițiere a copiilor în arta muzicii în ciclul primar. Însă considerăm că nu e posibilă o familiarizare a micului școlar cu muzica de valoare, dacă profesorul, care asigură procesul educațional nu cunoaște gradul inițial al dezvoltării copiilor, al capacităților generale de cunoaștere şi a capacităților muzicale. O depistare competentă a capacităților generale și speciale ale fiecărui elev din clasă ar asigura o practicare de succes în cadrul lecțiilor de arte (Educație muzicală, Educație plastică) a tuturor secvențelor de lecție, de contactare a copiilor cu artă, fie prin experiențe artistice practice, fie prin însușirea elemente-lor tehnicii de interpretare vocală sau de execuție plastică și a cunoștințelor din domeniul artelor. În această ordine de idei, propunem în articolul dat un set de procedee de depistare a capacităților muzicale ale elevilor, care e necesar de a le aplica la primele lecții de educație muzicală în clasele primare, pentru a organiza cu succes procesul ulterior de formare/dezvoltare muzical-artistică a copiilor, luând în considerație capacitățile generale și speciale ale acestora.

The effectiveness of the process of formation and development of the personality through art depends, in large part by the method of initiating children in the art of music in the primary cycle. However, we believe that it is not possible to become small school children familiar with the music value, if the teacher, pro-viding education don’t identify the initially development degree of children, of the general capacity for knowledge, of music capacities. A screening of the general and special capacities of each child from the class would ensure a successful practice within the arts lessons (music education, education in fine) of all sequences of lesson, contacting the children with art, whether through artistic experiences, or by appropriating elements of vocal performance or execution and fine arts knowledge.

Cuvinte-cheie
capacitățile muzicale, activitățile muzicale, personalitatea ele-vului, dezvoltarea artistică, procedee și tehnici de testare/identificare a capacități-lor, instruire diferenţiată, succes,

musical capacities, musical activities, pupil’s personality, artistic development, proceedings and techniques for testing/identification capacities, different training, success