Articolul precedent |
Articolul urmator |
279 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-30 15:38 |
SM ISO690:2012 BULARGA, Tatiana, CIOCÎRLAN, Livia. Imperativele inițierii micilor școlari în arta muzicală. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 14-15. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 14-15 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Eficiența procesului de formare și dezvoltare a personalității prin artă depinde, în mare parte, de modalitatea de inițiere a copiilor în arta muzicii în ciclul primar. Însă considerăm că nu e posibilă o familiarizare a micului școlar cu muzica de valoare, dacă profesorul, care asigură procesul educațional nu cunoaște gradul inițial al dezvoltării copiilor, al capacităților generale de cunoaștere şi a capacităților muzicale. O depistare competentă a capacităților generale și speciale ale fiecărui elev din clasă ar asigura o practicare de succes în cadrul lecțiilor de arte (Educație muzicală, Educație plastică) a tuturor secvențelor de lecție, de contactare a copiilor cu artă, fie prin experiențe artistice practice, fie prin însușirea elemente-lor tehnicii de interpretare vocală sau de execuție plastică și a cunoștințelor din domeniul artelor. În această ordine de idei, propunem în articolul dat un set de procedee de depistare a capacităților muzicale ale elevilor, care e necesar de a le aplica la primele lecții de educație muzicală în clasele primare, pentru a organiza cu succes procesul ulterior de formare/dezvoltare muzical-artistică a copiilor, luând în considerație capacitățile generale și speciale ale acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie capacitățile muzicale, activitățile muzicale, personalitatea ele-vului, dezvoltarea artistică, procedee și tehnici de testare/identificare a capacități-lor, instruire diferenţiată, succes, musical capacities, musical activities, pupil’s personality, artistic development, proceedings and techniques for testing/identification capacities, different training, success |
||||||
|