Repere metodologice privind formarea viitorului dirijor și interpret de cor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
370 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-22 19:57
SM ISO690:2012
MORARU, Emilia. Repere metodologice privind formarea viitorului dirijor și interpret de cor. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 9-10. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Repere metodologice privind formarea viitorului dirijor și interpret de cor

Methodological guidelines on training the future choir conductor and singer


Pag. 9-10

Moraru Emilia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

În articolul de față, autoarea reliefează ansamblul de competențe necesare viitorului dirijor sau interpret de cor și importanța stăpânirii acestora în procesul de lucru cu o formație corală. În acest context, se evidențiază rolul aptitu-dinilor muzicale generale și a celor de specialitate, care permit formarea unui diri-jor cu personalitate complexă. Astfel, portretul dirijorului este conturat în triplă ipostază – interpret-pedagog-organizator –, ipostază ce-i conferă valoarea unui artist de formație multilaterală. De asemenea, în vizorul autoarei se află tandemul dirijor-cor, care este unul decisiv în „tălmăcirea”și redarea cât mai corectă, în sens muzical și afectiv, a conținutului unei piese corale.

In this article, the author highlights the skills set required for the future choir conductor or performer and the importance of their dominion in the process of working with a choir. In this context, it highlights the role of general musical skills and those of the specialty, allowing the formation of a conductor with a complex personality. So, the portrait of conductor is outlined in triple aspect – performer-teacher-organizer –, aspect gives them the value of a multilateral artist lineup. Also, in sight of the author is tandem choir-conductor, which is decisive in more accurate interpretation and rendering, in musical and emotional sense, of the content of a choral piece.

Cuvinte-cheie
dirijor de cor, ansamblu de competențe, aptitudini muzicale, tehnica conducerii corului, formarea deprinderilor vocal-corale, calitățile dirijorului de cor,

choir conductor, the skills set, musical skills, choir conducting technique, formation of vocal-choral skills, choir conductor‘s qualities