Articolul precedent |
Articolul urmator |
370 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-22 19:57 |
SM ISO690:2012 MORARU, Emilia. Repere metodologice privind formarea viitorului dirijor și interpret de cor. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 9-10. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | |||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | |||||
|
|||||
Pag. 9-10 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În articolul de față, autoarea reliefează ansamblul de competențe necesare viitorului dirijor sau interpret de cor și importanța stăpânirii acestora în procesul de lucru cu o formație corală. În acest context, se evidențiază rolul aptitu-dinilor muzicale generale și a celor de specialitate, care permit formarea unui diri-jor cu personalitate complexă. Astfel, portretul dirijorului este conturat în triplă ipostază – interpret-pedagog-organizator –, ipostază ce-i conferă valoarea unui artist de formație multilaterală. De asemenea, în vizorul autoarei se află tandemul dirijor-cor, care este unul decisiv în „tălmăcirea”și redarea cât mai corectă, în sens muzical și afectiv, a conținutului unei piese corale. |
|||||
Cuvinte-cheie dirijor de cor, ansamblu de competențe, aptitudini muzicale, tehnica conducerii corului, formarea deprinderilor vocal-corale, calitățile dirijorului de cor, choir conductor, the skills set, musical skills, choir conducting technique, formation of vocal-choral skills, choir conductor‘s qualities |
|||||
|