Evaluarea online: metode, tehnici, instrumente
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
680 69
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-22 15:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:004 (39)
Organizarea instruirii (533)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4183)
SM ISO690:2012
STATE, Daniela. Evaluarea online: metode, tehnici, instrumente. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 3(127), pp. 39-44. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5036178
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(127) / 2021 / ISSN 1810-6455

Evaluarea online: metode, tehnici, instrumente

Online Assessment: Methods, Techniques, and Tools

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5036178
CZU: 37.091:004

Pag. 39-44

State Daniela
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

Progresul tehnologic și situația pandemică mondială au determinat schimbarea paradigmei evaluării la distanță. Practicile referitoare la evaluarea online a studenților, descrise la nivel internațional, au reprezentat modele pentru evaluarea rezultatelor școlare în timpul pandemiei. Provocarea a fost ca aceste instrumente să fie corect adaptate pentru treptele de școlaritate din învățământul general, să fie aplicate cu atenție și în mod adecvat. Misiunea cadrelor didactice este nu doar să înlocuiască evaluarea ca document tipărit/scris printr-un document electronic, dar să adapteze învățarea și evaluarea la condițiile în care se desfășoară, să identifice metodele, tehnicile și instrumentele de evaluare potrivite obiectivelor de evaluare, să folosească tehnologia pentru a-i ajuta pe elevi să devină autonomi în învățare

Technological progress and the global pandemic situation have changed the paradigm of distance assessment. Practices related to the online assessment of students, described internationally, were used as models for assessing school performance during the pandemic. The challenge was that these tools were to be properly adapted to the various levels of general education and had to be applied carefully and appropriately. The teachers’ mission was not only to replace hand-written or typed assessment forms by electronic ones, but also to adapt learning and assessment to the conditions in which they are carried out, to identify the assessment methods, techniques, and tools that would be appropriate for the envisaged assessment objectives, and to use technology in order to help students become autonomous in learning.

Cuvinte-cheie
evaluare online, platforme de învățare și evaluare, resurse digitale, feedback,

online assessment, learning and assessment platforms, digital evaluation systems, feedback