Noi realități și provocări ale educației interculturale în universități. Studiu de analiză a necesităților pe marginea documentelor de planificare strategică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
497 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 19:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091 (55)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Noi realități și provocări ale educației interculturale în universități. Studiu de analiză a necesităților pe marginea documentelor de planificare strategică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 3(127), pp. 17-22. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5036112
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(127) / 2021 / ISSN 1810-6455

Noi realități și provocări ale educației interculturale în universități. Studiu de analiză a necesităților pe marginea documentelor de planificare strategică

New Realities and Challenges for Intercultural Education in Universities. A Needs Analysis Study based on Strategic Planning Documents

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5036112
CZU: 378.091

Pag. 17-22

Goraş-Postică Viorica12
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

Studiul prezintă rezultatele unei cercetări calitative pe marginea promovării educației interculturale (EIC) în 7 universități cu profil pedagogic din Republica Moldova. Cercetarea s-a realizat în baza documentelor de dezvoltare strategică. Situația actuală a relevat că educația interculturală este reflectată parțial și sporadic, afectându-se, astfel, calitatea formării inițiale a viitoarelor cadre didactice, dar și competența lor interculturală, inerentă dezvoltării personale și profesionale în mediile sociale multiculturale. De asemenea, se propun recomandări pentru optimizarea promovării EIC prin intermediul actelor de proiectare strategică și operațională, în contextul învățământului superior, confruntat cu multiple provocări.

The study presents the results of qualitative research into the promotion of intercultural education (IE) in 7 universities with pedagogical profile in the Republic of Moldova, as seen at strategic development documents level. The study has revealed that intercultural education is only partially and sporadically reflected in such documents, thus affecting both the overall quality of the initial training of future teachers and their intercultural skills, which are inherent for personal and professional development in a multicultural social environment. Recommendations are made in order to optimize the promotion of IE through strategic and operational planning documents in a higher education context, which is facing multiple challenges.

Cuvinte-cheie
planificare strategică, educaţie interculturală, învăţământ universitar, documente strategice, universități, manageri, studenţi, viitori pedagogi,

strategic planning, intercultural education, University Education, strategic documents, universities, managers, students, future teachers