Studiu privind dezvoltarea fizică armonioasă a elevilor din clasa I
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
795 65
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 14:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.037:373.3 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1984)
SM ISO690:2012
URICHIANU, Bogdan Adrian, VIȘCHIU, Cristina. Studiu privind dezvoltarea fizică armonioasă a elevilor din clasa I. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2020, nr. 35(1), pp. 177-183. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.35-1.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 35(1) / 2020 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Studiu privind dezvoltarea fizică armonioasă a elevilor din clasa I

DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.35-1.02
CZU: 373.037:373.3

Pag. 177-183

Urichianu Bogdan Adrian1, Vișchiu Cristina2
 
1 Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“,
2 Liceul Teoretic „M. Sadoveanu“, mun. Chişinău
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2021


Rezumat

Armonia dezvoltării fizice a corpului a preocupat permanent ființa umană şi, încă din antichitate, a devenit componentă a idealului educațional în palestrele grecești (KALOSKAGATHON - om frumos și bun) sau în termele romane. (Mens sana in corpore sano - Juvenal). În acest studiu ne-am propus să analizăm nivelul dezvoltării fizice armonioase a elevilor din clasa pregătitoare de la Școala Gimnazială nr.16 din București. Obiectivele studiului constau în determinarea factorilor care influențează dezvoltarea fizică, cognitivă și psihosocială a copilului de 6-7 ani. Metodele utilizate au fost: studiul literaturii de specialitate, observaţia pedagogică, metoda măsurătorilor, metode statistico-matematice de prelucrare şi interpretare a datelor. Observațiile și măsurătorile efectuate ne demonstrează că nivelul de dezvoltare psihologica și fizică a elevilor sunt sub cerințele valorilor corespondente vârstei lor, ceea ce arată lipsa practicării activităților fizice prin neparticiparea activă la lecțiile de educație fizică și lipsa jocurilor și activităților recreative în timpul liber. În urma studiului efectuat, am ajuns la concluzia că introducerea celor trei ore de educație fizică, conform legislației în vigoare, este imperios necesară pentru ca toți elevii să beneficieze de o dezvoltare fizică armonioasă. Pe lângă aceasta, familia și școala sunt responsabile pentru participarea elevilor la activități fizice, mai ales sub formă de joacă specifică vârstei.

Cuvinte-cheie
elev, activități sportive, joacă, dezvoltare fizică