Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1072 87 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 23:20 |
SM ISO690:2012 ŢURCANU, Viorel, FRUMUSACHI, Ludmila. Contabilitatea în instituțiile medico-sanitare publice la autofinanțare. In: Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic , 2018, nr. 2, pp. 33-35. ISSN 2537-6411. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic | ||||||
Numărul 2 / 2018 / ISSN 2537-6411 /ISSNe 2537-642X | ||||||
|
||||||
Pag. 33-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Sănătatea reprezintă un drept fundamental al omului. Menţinerea unei stări bune a sănătăţii este o condiţie obligatorie pentru dezvoltarea durabilă a oricărei naţiuni În Republica Moldova, începând cu 1 ianuarie 2004 au fost introduse asigurările obligatorii de asistenţă medicală. Ca urmare a reformei, instituțiile medicale bugetare au fost transformate în instituții medico-sanitare publice (IMSP), care sunt entități la autofinanțare, non-profit. La ţinerea contabilității, IMSP se conduc de reglementările contabile: Legea contabilităţii, Standardele Naţionale de Contabilitate, Planul general de conturi contabile, Politica de contabilitate, cu aplicarea sistemului contabil în partidă dublă. Ţinându-se cont de specificul statutului juridic și contabil al IMSP cercetarea constă în: aprofundarea științifică a abordările teoretice privind serviciile medicale în IMSP; identificarea principale caracteristici organizatorice și economice ale serviciilor medicale; analizarea metodele şi politicile contabile aplicate în IMSP; evidențierea bugetelor ca instrument de bază al gestiunii în sistemul ocrotirii sănătății și elaborarea bugetării orientată la rezultate. Esența ei constă în repartizarea resurselor bugetare între beneficiari și (sau) programe bugetare cu scopul obținerii unor rezultate specifice (servicii), în conformitate cu politicile de stat; elaborat modele ale contabilității costurilor, cheltuielilor și veniturilor. Totodată, am propus perfecţionarea instrumentelor metodologice ale controlului de gestiune și optimizarea informaţiei prezentate în sistemul de raportare cu scopul adoptării deciziilor manageriale eficiente, ceea ce va duce la noi metode de determinare și aprecierea performanţei activităţii IMSP; elaborarea rapoartelor integrate pentru IMSP- importanța practică constă în creșterea transparenței informațiilor, argumentarea atractivității investițiilor, corelarea cu cele mai bune practici internaționale în raportare. Am recomandat noi indicatori de performanță în scopul salarizării angajaţilor din instituţiile medico-sanitare publice încadrate în sistemul asigurării obligatorii de asistenţă medicală și pentru încheierea (prelungirea) contractului de management încheiat între fondator şi conducătorul. |
||||||
|