Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
712 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-26 18:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.943.8 (1) |
Psihologie (3327) |
SM ISO690:2012 POPA, Rodica. Rezultatele unui studiu constatativ asupra bulling- ului școlar.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 1-2(38), pp. 67-79. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4998829 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | |||||
Numărul 1-2(38) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4998829 | |||||
CZU: 159.943.8 | |||||
Pag. 67-79 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Cercetând fenomenul bullying-ului școlar cu ajutorul unui chestionar adaptat la populația de elevi din România de către cercetătorii clujeni (APRI BT), am obținut anumite confi rmări ale ipotezelor cercetării, dar și câteva dovezi ale unor puncte de vedere întâlnite în literatura de specialitate cu privire la relația dintre intimidare (hărțuire), pe de o parte, victimizare, pe de altă parte, și stima de sine a elevilor adolescenți. Eșantionul de cercetare a fost alcătuit din 286 de elevi de liceu dintre care 124 fete și 162 băieți, din mediul rural și urban. Cercetarea realizată de noi a evidențiat existența unor diferențe semnifi cative dintre bullying (intimidare și victimizare), stima de sine, la fete și băieți. |
|||||
Cuvinte-cheie adolescent, bullying, intimidare-hărțuire, victimizare, chestionar APRI BT, adolescent, bullying, intimidation-harassment, victimization, APRI BT questionnaire |
|||||
|