Rezultatele unui studiu constatativ asupra bulling- ului școlar.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
712 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 18:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.943.8 (1)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
POPA, Rodica. Rezultatele unui studiu constatativ asupra bulling- ului școlar.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 1-2(38), pp. 67-79. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4998829
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1-2(38) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Rezultatele unui studiu constatativ asupra bulling- ului școlar.

Results of a constatative study on school bulling.

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4998829
CZU: 159.943.8

Pag. 67-79

Popa Rodica12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţa Educaţionala Braila
 
Disponibil în IBN: 23 iunie 2021


Rezumat

Cercetând fenomenul bullying-ului școlar cu ajutorul unui chestionar adaptat la populația de elevi din România de către cercetătorii clujeni (APRI BT), am obținut anumite confi rmări ale ipotezelor cercetării, dar și câteva dovezi ale unor puncte de vedere întâlnite în literatura de specialitate cu privire la relația dintre intimidare (hărțuire), pe de o parte, victimizare, pe de altă parte, și stima de sine a elevilor adolescenți. Eșantionul de cercetare a fost alcătuit din 286 de elevi de liceu dintre care 124 fete și 162 băieți, din mediul rural și urban. Cercetarea realizată de noi a evidențiat existența unor diferențe semnifi cative dintre bullying (intimidare și victimizare), stima de sine, la fete și băieți.

Researching the phenomenon of school bullying with the help of a questionnaire adapted to the Romanian student population by researchers from Cluj (APRI BT), we obtained some confi rmations of research hypotheses, but also some evidence of views found in the literature on to the relationship between intimidation (harassment), on the one hand, victimization, on the other, and the self-esteem of adolescent students. The research sample consisted of 286 high school students, including 124 girls and 162 boys, from rural and urban areas. Our research highlighted the existence of signifi cant differences between bullying (intimidation and victimization), self-esteem, in girls and boys

Cuvinte-cheie
adolescent, bullying, intimidare-hărțuire, victimizare, chestionar APRI BT,

adolescent, bullying, intimidation-harassment, victimization, APRI BT questionnaire