Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
467 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 19:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.954.4 (40) |
Psihologie (3383) |
SM ISO690:2012 ROBU, Viorel, TUFEANU, Magda. Reprezentarea socială a muncii educatorilor: perspectiva studenților care urmează programul de studii pedagogia învățământului primar și preșcolar.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 1-2(38), pp. 40-53. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4998799 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 1-2(38) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4998799 | ||||||
CZU: 159.954.4 | ||||||
Pag. 40-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul studiu și-a propus evidențierea specificului muncii educatorilor/profesorilor pentru învățământul preșcolar prin investigarea reprezentării sociale pe care studenții care frecventează programul de studii universitare de licență Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar o au despre acest domeniu practic. Participanții (N = 134) au completat o sarcină standardizată bazată pe tehnica asocierii libere. Răspunsurile au fost analizate din punct de vedere lexical și semantic, în vederea diferențierii asociațiilor din perspectivă calitativă. Prelucrările cantitative au valorificat operațiile analizei categoriale și prototipice (P. Vergès). Rezultatele au evidențiat trei dimensiuni ale reprezentării despre munca educatorilor/profesorilor pentru învățământul preșcolar: a) conceptual-definițională (referitoare la educarea și formarea ca principale misiuni pe care le are un educator/profesor pentru învățământul preșcolar); b) psihosocială (dragostea, dăruirea și responsabilitatea față de copii); c) o dimensiune ludică (specifică mediului formativ din grădinițe). |
||||||
Cuvinte-cheie reprezentare socială tehnica asocierii libere munca educatorilor/ profesorilor pentru învățământul preșcolar studenți, Pedagogia Învățământului, Primar și, preşcolar, social representation free association technique preschool teachers’ work university students, Pedagogy of, Primary and, preschool, education |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.4998799</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Robu, V.</creatorName> <affiliation>Universitatea „Vasile Alecsandri”, Bacău, România</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Tufeanu, M.</creatorName> <affiliation>Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Reprezentarea socială a muncii educatorilor: perspectiva studenților care urmează programul de studii pedagogia învățământului primar și preșcolar.</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2502</relatedIdentifier> <subjects> <subject>reprezentare socială tehnica asocierii libere munca educatorilor/ profesorilor pentru învățământul preșcolar studenți</subject> <subject>Pedagogia Învățământului</subject> <subject>Primar și</subject> <subject>preşcolar</subject> <subject>social representation free association technique preschool teachers’ work university students</subject> <subject>Pedagogy of</subject> <subject>Primary and</subject> <subject>preschool</subject> <subject>education</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.954.4</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-06-22</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Prezentul studiu și-a propus evidențierea specificului muncii educatorilor/profesorilor pentru învățământul preșcolar prin investigarea reprezentării sociale pe care studenții care frecventează programul de studii universitare de licență Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar o au despre acest domeniu practic. Participanții (N = 134) au completat o sarcină standardizată bazată pe tehnica asocierii libere. Răspunsurile au fost analizate din punct de vedere lexical și semantic, în vederea diferențierii asociațiilor din perspectivă calitativă. Prelucrările cantitative au valorificat operațiile analizei categoriale și prototipice (P. Vergès). Rezultatele au evidențiat trei dimensiuni ale reprezentării despre munca educatorilor/profesorilor pentru învățământul preșcolar: a) conceptual-definițională (referitoare la educarea și formarea ca principale misiuni pe care le are un educator/profesor pentru învățământul preșcolar); b) psihosocială (dragostea, dăruirea și responsabilitatea față de copii); c) o dimensiune ludică (specifică mediului formativ din grădinițe).</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The present study aimed to highlight the specifics of the preschool teachers’ work by investigating the social representation that students attending the university program Pedagogy of Primary and Preschool Education have about this practice field. Participants (N = 134) completed a standardized task based on the free association technique. The responses were analyzed lexically and semantically to diff erentiate the associations from a qualitative perspective. Quantitative processing was based on the operations of categorical and prototypical analysis (P. Vergès). The results highlighted three dimensions of the representation on preschool teachers’ work: a) conceptual-defi nitional (referring to education and training as main missions that an educator/teacher for preschool education has); b) psychosocial (love, dedication and responsibility towards children); c) a ludic dimension (which is specifi c to the formative environment in kindergartens).</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>