Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
466 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 19:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.954.4 (40) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 ROBU, Viorel, TUFEANU, Magda. Reprezentarea socială a muncii educatorilor: perspectiva studenților care urmează programul de studii pedagogia învățământului primar și preșcolar.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 1-2(38), pp. 40-53. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4998799 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 1-2(38) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4998799 | ||||||
CZU: 159.954.4 | ||||||
Pag. 40-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul studiu și-a propus evidențierea specificului muncii educatorilor/profesorilor pentru învățământul preșcolar prin investigarea reprezentării sociale pe care studenții care frecventează programul de studii universitare de licență Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar o au despre acest domeniu practic. Participanții (N = 134) au completat o sarcină standardizată bazată pe tehnica asocierii libere. Răspunsurile au fost analizate din punct de vedere lexical și semantic, în vederea diferențierii asociațiilor din perspectivă calitativă. Prelucrările cantitative au valorificat operațiile analizei categoriale și prototipice (P. Vergès). Rezultatele au evidențiat trei dimensiuni ale reprezentării despre munca educatorilor/profesorilor pentru învățământul preșcolar: a) conceptual-definițională (referitoare la educarea și formarea ca principale misiuni pe care le are un educator/profesor pentru învățământul preșcolar); b) psihosocială (dragostea, dăruirea și responsabilitatea față de copii); c) o dimensiune ludică (specifică mediului formativ din grădinițe). |
||||||
Cuvinte-cheie reprezentare socială tehnica asocierii libere munca educatorilor/ profesorilor pentru învățământul preșcolar studenți, Pedagogia Învățământului, Primar și, preşcolar, social representation free association technique preschool teachers’ work university students, Pedagogy of, Primary and, preschool, education |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-133549</doi_batch_id> <timestamp>1713525876</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Psihologie, revista ştiinţifico-practică </full_title> <issn media_type='print'>18572502</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <issue>1-2(38)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Reprezentarea socială a muncii educatorilor: perspectiva studenților care urmează programul de studii pedagogia învățământului primar și preșcolar.</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Viorel</given_name> <surname>Robu</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Magda</given_name> <surname>Tufeanu</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>40</first_page> <last_page>53</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.5281/zenodo.4998799</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>