Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
332 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-09 22:02 |
SM ISO690:2012 ȚENTI, Ana. Posibilități de implementare a procesului de formare a prețurilor la produsele farmaceutice în Republica Moldova. In: Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic , 2019, nr. 3, pp. 38-39. ISSN 2537-6411. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic | |||||
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2537-6411 /ISSNe 2537-642X | |||||
|
|||||
Pag. 38-39 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Piaţa produselor farmaceutice este unul dintre sectoarele strategice pentru dezvoltarea social-economică a oricărei țări din lume. Înaltă intensitate ştiinţifică și utilizarea tehnologiilor avansate în această industrie au un efect semnificativ multiplicator asupra industriei chimice, agriculturii, construcţiei de maşini, precum și activității științifice. În plus, nivelul ridicat al dezvoltării industriei farmaceutice din țară are un impact considerabil asupra asigurării populației cu medicamente și a calității serviciilor medicale. Însă atingerea unui nivel înalt de dezvoltare a pieţei produselor farmaceutice este posibilă numai în cazul în care există o cerere pentru medicamentele fabricate care depinde în mod direct de tendințele de dezvoltare a pieței mondiale. În legătură cu consolidarea politicii sociale în domeniul asistenței medicale și necesitatea dezvoltării industriei farmaceutice, problema stabilirii prețurilor la medicamente pe piața internă a Republicii Moldova căpătă o importanță deosebită. În prezent, principiile de stabilire a prețurilor adesea contravine intereselor statului și societății, nu sunt favorabile pentru dezvoltarea componentei inovative a industriei farmaceutice. Multe companii farmaceutice de pe piața internă se ghidează în stabilirea prețurilor de metode depășite de timp și foarte costisitoare. Actualmente, practic nu avem companii care ar avea o proprie strategie de stabilire a prețurilor pe termen lung, elaborată în baza evaluării unei game largi de factori de stabilire a prețurilor. Acest lucru se întâmplă în perioada când în țările cu economii dezvoltate, piața farmaceutică se dezvoltă în conformitate cu o serie de tendințe moderne. |
|||||
|