Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
299 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-02 10:49 |
SM ISO690:2012 TIRŞU, Valentina. Dezvoltarea modelului de formare a competențelor profesionale și prognozare a nevoilor economiei naționale în specialiști cu studii superioare economice . In: Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic , 2019, nr. 3, pp. 37-38. ISSN 2537-6411. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul Inovațiilor al Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic | ||||||
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2537-6411 /ISSNe 2537-642X | ||||||
|
||||||
Pag. 37-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pentru ca învățământul superior economic să exercite un rol proeminent în dezvoltarea socio-economică a țării, este oportun ca formarea specialiștilor în instituțiile de învățământ superior economic să se realizeze luând în considerare nevoile actuale și viitoare ale economiei naționale în actualizarea și îmbogățirea personalului cu calificare înaltă. Prin urmare, este deosebit de important să se dezvolte un sistem de prognoză a nevoilor economiei naționale în personal de diferite calificări economice, care să permită formarea unei structuri optime pentru instruirea specialiștilor de calificarea solicitată. Considerăm oportun pentru Republica noastră să propunem un model de formare a competențelor profesionale în instituțiile de învățământ superior economic care, ulterior, fiind dezvoltat, va avea capacitatea de a constitui baza pentru dezvoltarea unui model conceptual de interacțiune între universități și subiecții pieței muncii în specialitățile orientării economice pentru elaborarea listei competențelor necesare pe care specialiștii din domeniul economic ar trebui să le obțină în timpul procesului de formare. Ca rezultat autorul, în baza consultărilor riguroase cu reprezentanții structurilor de business, propune un set de competențe necesare pentru specialitățile economice ale universităților. În același timp, subliniem că s-a pornit de la faptul că competențele dobândite ar trebui să formeze printer absolvenți nu numai profesionalismul, ci și normele morale ale comportamentului viitorului angajat. În consecință, implementarea eficientă a unei abordări bazate pe competențe în sistemul de învățământ profesional superior presupune participarea activă nu numai a cadrelor universitare, ci și a angajatorilor, studenților și altor părți interesate de rezultatele finale ale procesului educațional economic. |
||||||
|