Stimularea motivaţiei învăţării şcolare a elevului de vîrstă şcolară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
489 127
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 17:02
SM ISO690:2012
ZAHARCO, Iulia. Stimularea motivaţiei învăţării şcolare a elevului de vîrstă şcolară mică. In: Interuniversitaria, 29 octombrie 2012, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2012, Ediția 07, Vol.2, pp. 120-124. ISBN 978-9975-50-061-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 07, Vol.2, 2012
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 29 octombrie 2012

Stimularea motivaţiei învăţării şcolare a elevului de vîrstă şcolară mică


Pag. 120-124

Zaharco Iulia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 18 iunie 2021


Rezumat

The results of teaching depend on more factors: school organisation, teaching moti-vation, pupil’s potential. Motivation of teaching represents all dynamic forces which support pupil’s activity. In the proces of formation of pupil’s motivation the teacher plays an important role. The analysis of teacher’s experience in primary classes from Bălţi allow us to mention some actions in supporting and developing pupil’s motivation: I. Bringing up the curiosity of a pupil, the curiosity is a stimulus of teaching; II. Developing self-confidence through offering the possibility to acquire the success; III. Knowing pupil’s attitude to the subject of education.

Cuvinte-cheie
actions, motivation, pupil, teacher, stimulation, factor, learning,

acţiuni, motivaţie, elev, învăţător, stimulare, factor, învăţare