Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
980 199 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 17:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:159.942 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
Psihologie (3327) |
SM ISO690:2012 STOENICĂ, Ionica-Luminița. Inteligența emoțională în contextul inteligențelor multiple. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 127-131. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4889053 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4889053 | |||||
CZU: 37.015.3:159.942 | |||||
Pag. 127-131 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Studiul nostru are ca scop evidențierea importanței inteligenței emoționale pe fondul raportării sale la inteligențele multiple. În acest context am elaborat un model al inteligențelor multiple, ordonat din perspectivă pedagogică. Modelul construit a reliefat relația dintre inteligențele multiple și inteligența emoțională. În special, am avut în vedere resursele emoționale ale inteligenței interpersonale (sociale) și intrapersonale (introspective). Perspectiva pedagogică promovată a vizat relația specială existentă între inteligențele multiple și inteligența emoțională, pe de o parte, între toate tipurile de inteligență și teoriile învățării și metodologia instruirii, pe de altă parte |
|||||
Cuvinte-cheie inteligențe multiple, Inteligenţa emoţională, perspectivă pedagogică, teoriile învățării, metodologia instruirii, multiple intelligences, emotional intelligence, pedagogical perspective, learning theories, methodology of instruction |
|||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.4889053</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Stoenică, I.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Inteligența emoțională în contextul inteligențelor multiple</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>inteligențe multiple</subject> <subject>Inteligenţa emoţională</subject> <subject>perspectivă pedagogică</subject> <subject>teoriile învățării</subject> <subject>metodologia instruirii</subject> <subject>multiple intelligences</subject> <subject>emotional intelligence</subject> <subject>pedagogical perspective</subject> <subject>learning theories</subject> <subject>methodology of instruction</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.015.3:159.942</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-06-10</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Studiul nostru are ca scop evidențierea importanței inteligenței emoționale pe fondul raportării sale la inteligențele multiple. În acest context am elaborat un model al inteligențelor multiple, ordonat din perspectivă pedagogică. Modelul construit a reliefat relația dintre inteligențele multiple și inteligența emoțională. În special, am avut în vedere resursele emoționale ale inteligenței interpersonale (sociale) și intrapersonale (introspective). Perspectiva pedagogică promovată a vizat relația specială existentă între inteligențele multiple și inteligența emoțională, pe de o parte, între toate tipurile de inteligență și teoriile învățării și metodologia instruirii, pe de altă parte</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Our study aims at highlighting the importance of emotional intelligence in relation to multiple intelligences. Therefore, we have designed a multiple intelligences model ordinated from a pedagogical perspective. At the current level, the elaborated model has evinced the relation between all multiple intelligences and emotional intelligence. We have particularly envisaged the emotional resources of interpersonal (social) intelligence and intrapersonal (introspective) intelligence. The pedagogical perspective put forward has regarded the special relation between multiple intelligences and emotional intelligence on the one hand and between all types of intelligence, the learning theories and the methodology of instruction on the other hand.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>