Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
362 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-15 23:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13:159.947.5:004 (1) |
Educație (14077) |
Psihologie (3327) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4103) |
SM ISO690:2012 EREMEI-BEREZOVSCHI, Ana. Configurații ale dezvoltării motivației pentru autoformare la cadrele didactice în contextul valorificării TIC în activitatea didactică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 43-47. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888582 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888582 | |||||
CZU: 371.13:159.947.5:004 | |||||
Pag. 43-47 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Modelul unui profesor valoros este descris ca un bun cunoscător al domeniului şi al disciplinei pe care o predă. Dezvol-tarea motivației pentru autoformare este determinată de preocuparea cadrelor didactice de a identifica acele aspecte ale activităţii sale care necesită ameliorări. Nevoia de a se perfecţiona continuu, de a corespunde noilor cerințe educaționale, de a învăța din experienţa sa şi a altora îl determină pe profesor să găsească noi căi şi mijloace de reproiectare şi optimizare a propriei activităţi, de promovare a unui sistem de valori în concordanţă cu idealul educaţional. |
|||||
Cuvinte-cheie motivaţie, autoformare, competenţă, performanțe, dezvoltare profesională, persistenţă motivaţională, motivation, self-training, competence, performance, independent development, motivational persistence |
|||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.4888582</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Eremei-Berezovschi, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Configurații ale dezvoltării motivației pentru autoformare la cadrele didactice în contextul valorificării TIC în activitatea didactică</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>motivaţie</subject> <subject>autoformare</subject> <subject>competenţă</subject> <subject>performanțe</subject> <subject>dezvoltare profesională</subject> <subject>persistenţă motivaţională</subject> <subject>motivation</subject> <subject>self-training</subject> <subject>competence</subject> <subject>performance</subject> <subject>independent development</subject> <subject>motivational persistence</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>371.13:159.947.5:004</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-06-10</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Modelul unui profesor valoros este descris ca un bun cunoscător al domeniului şi al disciplinei pe care o predă. Dezvol-tarea motivației pentru autoformare este determinată de preocuparea cadrelor didactice de a identifica acele aspecte ale activităţii sale care necesită ameliorări. Nevoia de a se perfecţiona continuu, de a corespunde noilor cerințe educaționale, de a învăța din experienţa sa şi a altora îl determină pe profesor să găsească noi căi şi mijloace de reproiectare şi optimizare a propriei activităţi, de promovare a unui sistem de valori în concordanţă cu idealul educaţional.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The model of a valuable teacher is described as a good expert in the domain and the discipline they teach. The development of motivation for self-training is determined by the concern of teachers to identify those aspects of its activity that need improvement. The need to continuously improve, to meet the new educational requirements, to learn from their and others’ experience determines the teacher to find new ways and means to redesign and optimise their own activity, to promote a value system in accordance with the ideal of education.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>