Articolul precedent |
Articolul urmator |
319 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-29 15:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9+37.0+316.6 (1) |
Psihologie (3368) |
Educație (14269) |
Psihologie socială (960) |
SM ISO690:2012 DODUL, Dumitru. Mize istorice ale formării identităţii „omului nou” în epoca globalizării. In: Identitate şi valori culturale în context European, Ed. 2, 4 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2021, Ediţia 2, p. 15. ISBN 978-9975-152-11-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Identitate şi valori culturale în context European Ediţia 2, 2021 |
|||||||
Conferința "Identitate şi valori culturale în context European" 2, Chişinău, Moldova, 4 iunie 2021 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.9+37.0+316.6 | |||||||
Pag. 15-15 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Observăm cât de complexă este realitatea și cât de grave pot fi consecinţele unor măsuri/politici publice, adoptate de guverne sub presiunea globalizării, privită ca o nouă ideologie. Aceste acţiuni trebuie analizate alături de funcţionarea contextului instituţional internaţional, atunci când prin intermediul companiilor multinaţionale, capete de pod ale liberalismului transnaţional și al instituţiilor financiare de anvergură mondială, se modelează economiile locale în funcţie de interesele acestora și sunt penetrate nu doar frontierele unui stat, dar și fundamentele unei naţiuni. În aceste condiţii se resimte nevoia de a schimba situaţia socială, de a găsi un nou drept de integrare, de a produce o nouă ordine socială, statului revenindu-i, ca niciodată, un rol decisiv în a interveni și rezolva problemele oamenilor, ceea ce ne face să ne întrebăm asupra posibilităţii conceperii unui astfel de stat fără a deveni unul de tip totalitar!? În acest context, naţional și european/comunitar, o atenţie deosebită trebuie acordată clasificării și organizării ierarhice a valorilor, stabilirii raporturilor dintre valori, educaţiei tinerilor a spiritului critic, capabil să evalueze diferitele situaţii cu care se vor confrunta într-o societate globalizată. Domeniului educaţional revenindu-i, astfel, un rol esenţial în procesul de instruire a tinerilor în conformitate cu necesităţile reale ale unei ţări. În ce direcţie tinde să se dezvolte societatea în era digitală și cine va fi «omul nou»? Cum se va contura problema identităţii atunci când, în condiţiile lumii globalizate – standardizarea programelor de studii, a politicilor etc., implică inevitabil – comportamente și atitudini? Sunt printre întrebările care ni le punem tot mai frecvent în ultimul timp. Noile realităţi tehnologice, sociale și politice schimbă imaginea noastră despre problemele în jurul cărora se articulează relaţiile dintre toţi actorii locali regionali și globali. Deși globalizarea prezintă numeroase riscuri, în același timp oferă o multitudine de beneficii și avantaje pentru oameni și pentru state. |
|||||||
|