Figuri de construcție cu valoare stilistică în discursul electoral
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
402 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-15 21:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1’42:324 (1)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
Alegeri. Plebicist. Referendum. Campanie electorală. Corupție electorală. Vicierea alegerilor. Rezultatele alegerilor (119)
SM ISO690:2012
ENACACHE, Ovidiu-Adrian. Figuri de construcție cu valoare stilistică în discursul electoral. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2021, nr. 1(60), pp. 101-103. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.21.1-60.12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(60) / 2021 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Figuri de construcție cu valoare stilistică în discursul electoral

Construction figures with stylistic value in the electoral discourse

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.21.1-60.12
CZU: 811.135.1’42:324

Pag. 101-103

Enacache Ovidiu-Adrian
 
Liceul Tehnologic Plopenii-Mari, Ungureni, Botoșani
 
 
Disponibil în IBN: 7 iunie 2021


Rezumat

A politician who candidates in an election process uses rhetorical figures to persuade as many people as possible that he/she is the best for that position. Construction figures are important because they give extra- meaning to the speeches. Four types of construction figures were analyzed in this article: repetition, antithesis, gradation and anacoluthia. All of these figures were exemplified in the speeches held by the candidates in the 2009 presidential elections in Romania.

Un politician care participă la o întrecere electorală folosește figuri retorice în discursurile sale pentru a persuada cât mai mulți alegători să-i acorde votul. Figurile de construcție sunt importante deoarece ele conferă un plus de înțeles discursurilor. Au fost analizate patru tipuri de figuri de construcție în acest articol: repetiția, antiteza, gradația și anacolutul. Discursurile rostite de candidații la alegerile prezidențiale din anul 2009 în România au reprezentat sursa pentru exemplificarea tuturor acestor figuri de construcție

Cuvinte-cheie
construction figures, repetition, antithesis, gradation, anacoluthia,

figuri de construcție, repetiția, antiteză, gradaţia, anacolutul

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-132015</cfResPublId>
<cfResPublDate>2021-06-07</cfResPublDate>
<cfVol>60</cfVol>
<cfIssue>1</cfIssue>
<cfStartPage>101</cfStartPage>
<cfISSN>1857-0461</cfISSN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/132015</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Figuri de construcție cu valoare stilistică &icirc;n discursul electoral</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>construction figures; repetition; antithesis; gradation; anacoluthia; figuri de construcție; repetiția; antiteză; gradaţia; anacolutul</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>A politician who candidates in an election process uses rhetorical figures to persuade as many people as possible that he/she is the best for that position. Construction figures are important because they give extra- meaning to the speeches. Four types of construction figures were analyzed in this article: repetition, antithesis, gradation and anacoluthia. All of these figures were exemplified in the speeches held by the candidates in the 2009 presidential elections in Romania.</p></cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Un politician care participă la o &icirc;ntrecere electorală folosește figuri retorice &icirc;n discursurile sale pentru a persuada c&acirc;t mai mulți alegători să-i acorde votul. Figurile de construcție sunt importante deoarece ele conferă un plus de &icirc;nțeles discursurilor. Au fost analizate patru tipuri de figuri de construcție &icirc;n acest articol: repetiția, antiteza, gradația și anacolutul. Discursurile rostite de candidații la alegerile prezidențiale din anul 2009 &icirc;n Rom&acirc;nia au reprezentat sursa pentru exemplificarea tuturor acestor figuri de construcție</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-06-07T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-06-07T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-89513</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-06-07T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
<cfFedId>
<cfFedIdId>ibn-doi-132015</cfFedIdId>
<cfFedId>10.52673/18570461.21.1-60.12</cfFedId>
<cfStartDate>2021-06-07T24:00:00</cfStartDate>
<cfFedId_Class>
<cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId>
<cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId>
</cfFedId_Class>
<cfFedId_Srv>
<cfSrvId>5123451</cfSrvId>
<cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId>
</cfFedId_Srv>
</cfFedId>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-89513</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-89513-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-06-07T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Enacache</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Ovidiu-Adrian</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
<cfSrv>
<cfSrvId>5123451</cfSrvId>
<cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName>
<cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr>
<cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw>
</cfSrv>
</CERIF>