Particularităţi ale proceselor psihice şi rolul dezvoltării compensatorii la elevii cu deficiențe
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
687 66
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 23:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4 (57)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
STAMATE, Iuliana. Particularităţi ale proceselor psihice şi rolul dezvoltării compensatorii la elevii cu deficiențe. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 4, pp. 88-100. ISBN 978-9975-46-424-6. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 4, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Particularităţi ale proceselor psihice şi rolul dezvoltării compensatorii la elevii cu deficiențe

CZU: 376.4

Pag. 88-100

Stamate Iuliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

Compensatory development can only be the consequence of multiple positive influences, exerted on the whole organism, of the whole personality. By virtue of this principle, activities of sensory education, psychomotor education, mental capacity training, etc. are not usually organized in the activity with the mentally disabled students, without any connection between them. Exercises targeting these objectives distinctly are integrated into complex therapeutic activities, as envisaged in the "Complex and Integrated Learning Therapy" Program developed for special education activities.

Dezvoltarea compensatorie nu poate fi decât consecinţa unor influenţe pozitive multiple, exercitate asupra întregului organism, a întregii personalităţi. În virtutea acestui principiu, în activitatea cu elevii deficienţi, nu se organizează, de regulă, activităţi de educaţie senzorială, de educaţie psihomotorie, de antrenare a capacităţilor mnezice etc., fără legătură între ele. Exerciţiile vizând distinct obiectivele respective sunt integrate în activităţi terapeutice complexe, aşa cum, de altfel, se preconizează în „Programa de terapie educaţională complexă şi integrată", elaborată pentru activităţile din învăţământul special.

Cuvinte-cheie
mental deficiency, sensations, mental processes, compensation. educational therapy, pseudocompension, education.,

deficienţă mentală, procese psihice, dezvoltare compensatorie, terapie educaţională, pseudocompensare, educaţie.