Internet of things (IOT) conquers the whole globe
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
759 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-30 23:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.7:621.391 (2)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (513)
Electrotehnică (1152)
SM ISO690:2012
BĂJENESCU, Titu-Marius. Internet of things (IOT) conquers the whole globe. In: Journal of Social Sciences, 2021, vol. 4, nr. 2, pp. 107-116. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(2).11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 4, Numărul 2 / 2021 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Internet of things (IOT) conquers the whole globe

Internetul lucrurilor (IOT) cucerește întregul glob

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(2).11
CZU: 004.7:621.391

Pag. 107-116

Băjenescu Titu-Marius
 
Swiss Technology Association
 
 
Disponibil în IBN: 31 mai 2021


Rezumat

The article examines the market for connected objects, which is gradually taking its place in the global economy. Autonomous cars, smartphones, video surveillance, connected objects are already present in our daily lives. However, it is in industry that the Internet of Things has developed the most. The Internet of Things, or IoT, is a concept defining the extension of the Internet to physical objects. This includes not only the connected objects, but also the sensors, software and network through which these objects operate. All connected objects are powered by software, which collects data - that are then processed in the cloud. They are, therefore, programmed and programmable objects that can interact via a WiFi, Bluetooth or 4G connection. Connected objects can be found in two main applications: an industrial application and an everyday application. In the industrial sector, connected objects are very well established in various sectors of activity: automotive, aeronautics, agriculture, health, commerce, public sector, logistics, etc. Everyday applications, known as consumer applications, are struggling to develop despite the announced Eldorado. Even though many connected everyday objects exist (toothbrushes, hoovers, watches, home automation, etc.), the business model is having trouble being set up and connected objects are having trouble proving their usefulness in everyday life. There needs to be consistency and logic in the range of connected products on offer and not just a range of independent products.

În articol este examinată piața obiectelor conectate, care își ia treptat locul în economia globală. Mașinile autonome, smartphone-urile, supravegherea video, obiectele conectate sunt deja prezente în viața noastră de zi cu zi. Cu toate acestea, Internetul obiectelor s-a dezvoltat cel mai mult în industrie. Internetul obiectelor, sau IoT, este un concept care definește extinderea internetului la obiectele fizice. Aceasta include nu numai obiectele conectate, ci și senzorii, software-ul și rețeaua prin care acționează aceste obiecte. Toate obiectele conectate sunt alimentate de software, care colectează date - care sunt apoi procesate în cloud. Prin urmare, acestea sunt obiecte programate și programabile care pot interacționa printr-o conexiune WiFi, Bluetooth sau 4G. Obiectele conectate pot fi găsite în două aplicații principale: o aplicație industrială și o aplicație de zi cu zi. În sectorul industrial, obiectele conectate sunt foarte bine stabilite în diverse sectoare de activitate: auto, aeronautică, agricultură, sănătate, comerț, sector public, logistică etc. Aplicațiile zilnice, cunoscute sub numele de aplicații pentru consumatori, se luptă să se dezvolte în ciuda anunțului Eldorado. Chiar dacă există multe obiecte de zi cu zi conectate (periuțe de dinți, hoover-uri, ceasuri, sisteme de automatizare a casei etc.), modelul de afaceri are probleme în a fi configurat, iar obiectele conectate au probleme în a-și demonstra utilitatea în viața de zi cu zi. Trebuie să existe coerență și logică în gama de produse conectate oferite și nu doar o gamă de produse independente.

Cuvinte-cheie
ATM, streaming video, file sharing, Online shopping, banking, social networking, toothbrushes, hoovers, watches, home automation, social impact, Medical applications,

bancomat, streaming video, partajare de fișiere, cumpărături online, activități bancare, reţele sociale, periuțe de dinți, hoover-uri, ceasuri, automatizări casnice, impact social, aplicații medicale