Principiile pedagogice ale Liei Oxinoit
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
304 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-06 19:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.071.4:37.013.2 (1)
Muzică (1809)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
HATIPOVA, Inna. Principiile pedagogice ale Liei Oxinoit. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 1(47), pp. 91-100. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(47) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Principiile pedagogice ale Liei Oxinoit

The pedagogical principles of Lia Oxinoit

CZU: 78.071.4:37.013.2

Pag. 91-100

Hatipova Inna
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 31 mai 2021


Rezumat

Articolul prezintă principiile pedagogice ale celebrei profesoare de pian din Republica Moldova Lia Oxinoit, care a adus o mare contribuție la dezvoltarea educației pianistice în rândul copiilor. Experiența vastă de predare la Liceul-internat Republican de Muzică „C. Porumbescu” i-a permis să-și elaboreze propriile metode originale de influență educațională și profesională asupra elevilor, având la bază principiile învățământului progresiv și educativ, conștiinciozitatea și dinamismul procesului instructiv-educativ, pregnanța și accesibilitatea materialului muzical studiat. În acest sens, sunt abordate concertele clasei Liei Oxinoit, se reliefează semnificația lor artistică, în calitate de evenimente de importanță majoră în viața culturală a Chișinăului. Concluzia este că principiile pedagogice ale Liei Oxinoit au constituit temelia succesului muncii ei în scopul educării tinerei generații de pianiști.

The article reveals pedagogical principles of Lia Oxinoit, a renowned piano teacher from the Republic of Moldova who made a great contribution to the children’s piano education of the country. A vast teaching experience at the “C. Porumbescu” Republican Boarding Music School in Chișinău allowed her to devise her own original methods of educational and professional influence upon students, based on the principles of progressive and educative teaching, constientiousness and dynamic behavior of teaching-learning process, lucidity and accessibility of the musical material being studied. From this point of view, L. Oxinoit’s concerts of the class are described, with an emphasis on their artistic value and importance in the cultural life of Chișinău. A conclusion is drawn that Lia Oxinoit’s pedagogical principles were the foundation of her successful work in the domain of educating new gernerations of pianists.

Cuvinte-cheie
concertul clasei, repertoriu pedagogic, practică concertistică, repetiție, experiență scenică,

concert of the class, pedagogical repertoire, concert practice, rehearsal, stage experience