Percepţia educatorului asupra competenţelor de comunicare ale elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
334 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-25 14:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.026:316.77 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
SM ISO690:2012
FLOREA, Mihaela. Percepţia educatorului asupra competenţelor de comunicare ale elevilor. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 1(47), pp. 60-71. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(47) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Percepţia educatorului asupra competenţelor de comunicare ale elevilor

Educator's perception on students 'communication competences

CZU: 37.026:316.77

Pag. 60-71

Florea Mihaela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 mai 2021


Rezumat

Comunicarea didactică este parte a comunicării umane, însă are un specific aparte, presupune o premeditare și o intenționalitate clară în sensul producerii de schimbări profunde și pe termen lung în individ și în societate [4, p. 190]. Caracterul acestui tip de comunicare este intens persuasiv, ceea ce pune în acțiune un întreg ansamblu de mijloace, canale și proceduri ce pot și trebuie să fie combinate, în vederea realizării scopurilor fixate. Din această cauză, este important să putem evalua competențele de comunicare pe care le are elevul, acest lucru conducând la o percepție adecvată privind nivelul la care se află, în vederea acordării și eficientizării comunicării în clasa de elevi.

Didactic communication is part of human communication, but it has a peculiar specificity, it implies a premeditation and a clear intentionality in the sense of producing profound and long-term changes in the individual and in society. The nature of this type of communication is intensely persuasive, which puts into action a whole set of means, channels and procedures that can and must be combined in order to achieve the goals set. This is why it is important to be able to assess the student's communication skills, for having to an appropriate perception of their level, in order to assure and streamline communication in the classroom.

Cuvinte-cheie
comunicare didactică, elev, profesor, competențe,

didactic communication, student, teacher, skills