Erminia – abecedar al picturii bisericești: aspecte genetico-evolutive
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
256 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-05-27 12:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
75.046.3:09 (1)
Pictură (405)
Manuscrise. Opere rare și prețioase (115)
SM ISO690:2012
MOCANU, Alina Viorela. Erminia – abecedar al picturii bisericești: aspecte genetico-evolutive . In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 232-235. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Erminia – abecedar al picturii bisericești: aspecte genetico-evolutive

Erminia – alphabet of church painting: genetic evolutionary aspects

CZU: 75.046.3:09

Pag. 232-235

Mocanu Alina Viorela
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

În contextul greşelilor fl agrante care sunt întâlnite în pictura de factură eclezială şi al lipsei de cunoştinţe de bază în acest domeniu, acest studiu vine să prezinte modalitatea în care Erminia a evoluat în decursul istoriei. Pornind din perioada bizantină, trecând prin etapa post-bizantină şi ajungând până în zilele noastre, Ermimia şi precursoarele ei, manuscrisele şi caietele de schiţe, au avut ca scop ajutarea şi menţinerea unei unităţi canonico-artistico-ecleziale în tot arealul creştin ortodox. Un alt aspect al articolului prezintă identifi carea unor metode de abordare a Erminiei din varii puncte de vedere: tehnic, iconografi c-ilustrativ, compoziţional, academic şi teologic. În decursul istoriei, Erminia a fost sintetizată şi structurată în aşa manieră, încât să ofere un maximum de informaţii, dar volumul ei să nu fi e unul anevoios de folosit de către iconari.

In the context of the glaring mistakes that are encountered in ecclesiastical painting and the lack of basic knowledge in this fi eld, this study comes to present how Erminia has evolved throughout history. Starting from the Byzantine period, passing through the post-Byzantine period and reaching the present day, Erminia and its predecessors, manuscripts and sketchbooks, aimed to help and maintain a canonical-artistic-ecclesial unity throughout the Orthodox Christian area. Another aspect of the article is to identify some ways of approaching Erminia from various points of view: technical, iconographic-illustrative, compositional, academic and theological. Throughout history, Erminia has been synthesized and structured in such a way as to provide a maximum of information but its volume should not be difficult to use by iconographers.

Cuvinte-cheie
erminie, bizantin, artă, manuscris, izvod,

Erminia, Byzantine, art, manuscript, chronicle