Istoria burnout-ului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
587 117
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 18:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:331.101.3 (3)
Psihologie (3396)
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (388)
SM ISO690:2012
CROITORIU, Nicoleta. Istoria burnout-ului. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2020, nr. 2(12), pp. 139-143. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(12) / 2020 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Istoria burnout-ului

The history of burnout

CZU: 159.942:331.101.3

Pag. 139-143

Croitoriu Nicoleta
 
Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 25 mai 2021


Rezumat

Frecvența fenomenului burnout în organizațiile moderne, cât și consecințele foarte severe atât pentru individ (tulburări ale sănătății fizice și psihice), cât și pentru organizație (scăderea productivității, absenteismul, fluctuația mare, accidentele de muncă), justifică atenția acordată acestui fenomen în ultimii ani, atât la nivel științific, cât și al simțului comun. Considerat a fi o importantă problemă socială și individuală (Maslach,1993), acest fenomen necesită pe lângă abordarea teoretică, și o serie de cercetări practice realizate pe cadre didactice din învățământul preuniversitar în vederea prevenirii sau reducerii frecvenței și intensității acestui sindrom.

The frequency of the burnout phenomenon in modern organizations, as well as the very severe consequences both for the individual (physical and mental health disorders) and for the organization (decreased productivity, absenteeism, high fluctuation, work accidents), justify the attention paid to this phenomenon in recent years, both scientifically, as well as common sense. Considered to be an important social and individual problem (Maslach, 1993), this phenomenon requires in addition to the theoretical approach, a series of practical research conducted on teachers in pre-university education to prevent or reduce the frequency and intensity of this syndrome.

Cuvinte-cheie
Burnout, fenomen, organizaţii, profesor, epuizarea profesională,

burnout, phenomenon, organizations, teacher, burnout