Articolul precedent |
Articolul urmator |
270 0 |
SM ISO690:2012 TĂNĂSOIU, Bogdan. Fiabilitatea arcurilor metalice elicoidale Φ24MM şi Φ31MM ce echipează suspensia boghiului Y25 LSDI a vagoanelor de marfă. In: International Conference of Young Researchers , 6-7 noiembrie 2008, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2008, Ediția 6, p. 122. ISBN 978-9975-70-769-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
International Conference of Young Researchers Ediția 6, 2008 |
|||||
Conferința "International Conference of Young Researchers " Chişinău, Moldova, 6-7 noiembrie 2008 | |||||
|
|||||
Pag. 122-122 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Elementele elastice metalice sunt larg utilizate la vehiculele pe şine ca elemente ale suspensiei. Ca şi celelalte tipuri de elemente elastice folosite la suspensii, arcurile metalice sunt organe de maşini cu o mare elasticitate. Arcurile metalice elicoidale, la fiecare ciclu de funcţionare înmagazinează energie potenţială de deformaţie ce este redată sistemului mechanic sub formă de energie cinetică în momentul în care acţiunea sarcinii a încetat. În consecinţă, ele sunt însoţite de elemente elastice ce au caracter de amortizare (amortizori hidraulici, hidropneumatici etc.). Lucrarea prezintă determinarea prin Metoda Elementului Finit a stării de tensiune utilizând programul ALGOR ce oferă posibilitatea punerii în evidenţă a valorilor tensiunilor von Mises, tensiunilor principale pe 3 direcţii şi a tensorului tensiunilor. Rezultatele obţinute prin programul ALGOR au fost comparate cu rezultatele unei cercetări experimentale efectuate pentru cele două tipuri de arcuri metalice elicoidale utilizând standuri şi programe de încercare consacrate. Studiul teoretic a evidenţiat calculul efectuat pentru arcurile elicoidale ale suspensiei boghiului Y25Lsdi destinate echipării vagoanelor de marfă. A fost ales tipul de solicitare axială de compresiune întrucât arcurile elicoidale având diametrul spirei de Ø31mm respectiv Ø24,4mm sunt legate în paralel în cadrul suspensiei boghiului. Subansamblul studiat a fost sprijinit pe secţiunea transversală, pe capătul leagănului boghiului, iar forţele de compresiune au fost aplicate în capătul opus în acord cu situaţia din exploatare. Studiul remarcă că răspunsul negativ al arcului Φ24 la încercarea de oboseală se datorează depăşirii valorilor impuse pentru duritate, şi a neîncadrării în limitele prescrise pentru rezilienşă. Arcurile Φ31 au răspuns pozitiv la încercarea de oboseală, nefiind constatate defecte, fisuri sau rupturi. |
|||||
Cuvinte-cheie element elastic metalic, tensiune von Mises, încercări de anduranţă (oboseală), fiabilitate |
|||||
|