Articolul precedent |
Articolul urmator |
471 28 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-12 12:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.9 (126) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Natalia. Modalități de evaluare a programelor de intervenție psihosocială în instituțiile educaționale. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 259-264. ISBN 978-9975-3336-3-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021 | |||||||
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice" Chişinău, Moldova, 14 mai 2021 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.015.3+159.9 | |||||||
Pag. 259-264 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Starting from the premise that educational institutions function based on the specific rules of an organization, being closely related to the ever-changing social environment, it is necessary to take a systemic approach in conceptualizing psychological assistance. The services provided by school psychologists must be placed in a complex system of psychological assistance services, which would also include the organizational level. Given the „multiple organizational demands” faced by school psychologists, there is a need to clarify the process of developing and evaluating complex approaches of psychosocial intervention in educational institutions. |
|||||||
|