Articolul precedent |
Articolul urmator |
424 71 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 18:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.9 (127) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901) |
Psihologie (3368) |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Virginia, LUNGU, Tatiana. Impactul serviciului psihologic școlar în asigurarea stării de bine și depășirea situaţiei de criză la nivel naţional, în contextul pandemiei de COVID-19. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 252-258. ISBN 978-9975-3336-3-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021 | |||||||
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice" Chişinău, Moldova, 14 mai 2021 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.015.3+159.9 | |||||||
Pag. 252-258 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
This article reflects a brief analysis of the impact of the school psychological service in overcoming the crisis at the national level, caused by the COVID-19 pandemic, a concern that has become a priority for the education system in the Republic of Moldova. This situation generates stress, emotional imbalance preceded by conflict situations, inner frustrations, unwanted emotions and feelings such as fear, anger, sadness, anxiety, affecting the physical and emotional well-being of students and teachers. In this sense, the role of the school psychologist is urgently needed at the system level to ensure comfort and physical and emotional safety for beneficiaries, as well as providing truthful and up-to-date information in a pandemic context and providing quality services, aspects reflected in research. |
|||||||
|