Implicaţii teoretico-practice ale competenţei de comunicare într-o limbă străină
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
267 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-06 11:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'243 (45)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Lingvistică. Limbi (5037)
SM ISO690:2012
PETRICIUC, Lilia. Implicaţii teoretico-practice ale competenţei de comunicare într-o limbă străină. In: Revista de Pedagogie, 2017, nr. 1, pp. 41-47. ISSN 0034-8678.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Pedagogie
Numărul 1 / 2017 / ISSN 0034-8678 /ISSNe 2559-639X

Implicaţii teoretico-practice ale competenţei de comunicare într-o limbă străină

Theoretical and practical implications of communication competence in a foreign language

CZU: 37.02:81'243

Pag. 41-47

Petriciuc Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2021


Rezumat

Conceptul de competenţă de comunicare a constituit nucleul a numeroase studii de specialitate şi interdisciplinare în ultimele 5 decenii. Cu toate acestea, încă mai prezintă interes aparte pentru specialiştii din diverse domenii atât datorită valorii sale, cât şi din cauza a numeroase confuzii pe care le produce atunci când este interpretat. Articolul abordează noţiuni teoretice ce ţin de competenţa de comunicare, identifică componentele sale evocând câteva modele componenţiale. Se subliniază rolul şi responsabilitatea profesorului în dezvoltarea competenţei de comunicare, în special prin selectarea adaptarea si prezentarea de conţinuturi didactice astfel încât să vizeze dezvoltarea holistică a acesteia.

The concept of communicative competence has been the essence of numerous studies for over 50 years. Despite this, it still represents an attractive topic of research for many professionals both due to its importance and because of multiple confusions created by various interpretations of its meanings. The aim of this article is to throw light on some theoretical aspects that apply to the communicative competence, its components as approached in several models as well as teachers’ role and responsibility in its holistic development through selecting adapting and offering relevant educational materials.

Cuvinte-cheie
competenţă de comunicare, model componenţial, CECRL, abordare holistică, materiale didactice relevante,

communicative competence, component model, CEFR, holistic approach, relevant teaching materials