Articolul precedent |
Articolul urmator |
424 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 19:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 BARALIUC, Nadejda, MELNIC, Natalia. Evaluare pedagogică – delimitări conceptuale. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 143-146. ISBN 978-9975-3336-3-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021 | ||||||
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice" Chişinău, Moldova, 14 mai 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 143-146 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The concept establishes the evaluation as a means of training the student allows the observation of the evolution of his competencies. Considering assessment as an integral part of the learning process, led to its distancing from the traditional measurement of knowledge and even from the traditional school appreciation. The integration of the evaluation in the structure of the didactic activity by the conceptions of the modern pedagogy determines the amplification of its educational function, placing it in a key position in the instructive-educational process. |
||||||
|