Evaluare pedagogică – delimitări conceptuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
424 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 19:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
BARALIUC, Nadejda, MELNIC, Natalia. Evaluare pedagogică – delimitări conceptuale. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 143-146. ISBN 978-9975-3336-3-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice"
Chişinău, Moldova, 14 mai 2021

Evaluare pedagogică – delimitări conceptuale

CZU: 37.091

Pag. 143-146

Baraliuc Nadejda, Melnic Natalia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2021


Rezumat

The concept establishes the evaluation as a means of training the student allows the observation of the evolution of his competencies. Considering assessment as an integral part of the learning process, led to its distancing from the traditional measurement of knowledge and even from the traditional school appreciation. The integration of the evaluation in the structure of the didactic activity by the conceptions of the modern pedagogy determines the amplification of its educational function, placing it in a key position in the instructive-educational process.