Profesorul şi alternativa constructivistă a instruirii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
285 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 02:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.95/96(498) (1)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
Management (1893)
SM ISO690:2012
SBÎRCIU, Călin. Profesorul şi alternativa constructivistă a instruirii . In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 80-83. ISBN 978-9975-3336-3-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice"
Chişinău, Moldova, 14 mai 2021

Profesorul şi alternativa constructivistă a instruirii

CZU: 37.07:005.95/96(498)

Pag. 80-83

Sbîrciu Călin12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Tehnologic Feldru
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2021


Rezumat

Constructivism is a theory of knowledge, but also of learning that provides educational practice with important methodological support. This approach to learning allows for the overall and optimal development of each child, but also involves a series of transformations of the educational environment and the way of organizing learning. Constructivist learning strategies make use of not only planned learning situations, but also spontaneous ones such as: curriculum of choice, cooperative learning or learning through discovery; for this reason, being a constructivist teacher is an act of courage. It is an act of courage, because it requires a definitive separation in the traditional way of organizing learning.