Practica pedagogică online – adaptare contextual-pandemică în formarea iniţială a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
470 64
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 04:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:004 (83)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
BUTNARU (SANDACHE), Cristina. Practica pedagogică online – adaptare contextual-pandemică în formarea iniţială a cadrelor didactice. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 47-50. ISBN 978-9975-3336-3-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice"
Chişinău, Moldova, 14 mai 2021

Practica pedagogică online – adaptare contextual-pandemică în formarea iniţială a cadrelor didactice

CZU: 37.02:004

Pag. 47-50

Butnaru (Sandache) Cristina
 
Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2021


Rezumat

The SARS-CoV-2 pandemic, with major effects in the course of the education process, also influenced initial teacher training. The new conditions have required pedagogical practice to be carried out on-line, an alternative adopted in many training programs for future teachers. Since this solution was considered to be better than the temporary abandonment of practical training, students and their mentors had to adapt. This paper contains the results of a study which had the objective of analyzing the perception of students with regard to the development of teaching practice in the online system. The questions were aimed at the skills developed in this way, the difficulties they have experienced, but also the potential benefits for the future as a result of this experience.