Articolul precedent |
Articolul urmator |
489 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 12:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.07:005.95/.96(478+4) (1) |
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (197) |
Tipuri de management (316) |
SM ISO690:2012 AFANAS, Aliona. Practici internaţionale și naţionale privind evoluţia în carieră a cadrelor didactice. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 29-35. ISBN 978-9975-3336-3-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021 | |||||||
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice" Chişinău, Moldova, 14 mai 2021 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.07:005.95/.96(478+4) | |||||||
Pag. 29-35 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The article presents international and national practices regarding the development of teachers' careers. The reflections and conclusions of the article present the goals of teachers' career development, the structure of the career in different countries and the promotion conditions to a higher level, as well as the additional roles obtained by teachers in the course of their promotion. Also in the career evolution we have emphasized various aspects: economic, social and psychological, where the educational aspect is essential for the professional development of the teacher. |
|||||||
|