Рефлексия как условие профессионализации педагога
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
294 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-07-08 09:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.955.4:37.091+37.015.3 (1)
Psihologie (3327)
Organizarea instruirii (523)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
ВАСИЛЬЕВА, Ольга. Рефлексия как условие профессионализации педагога. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 237-240. ISBN 978-9975-3336-3-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice"
Chişinău, Moldova, 14 mai 2021

Рефлексия как условие профессионализации педагога

CZU: 159.955.4:37.091+37.015.3

Pag. 237-240

Васильева Ольга
 
Измаильский государственный гуманитарный университет
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2021


Rezumat

The article presents an analysis of scientific and theoretical concepts and approaches to the study of the problem of reflection in psychological and pedagogical research. The essence of the concept, types of reflection are revealed, functions are described. The leading importance of the self-concept of a teacher in the development of personality-oriented technologies for the formation of reflexive mechanisms has been determined. The ways and prospects of the development of the reflexivity of teachers in the conditions of educational and professional activity in higher education institutions are outlined.