Conexiunea feroviara transfrontaliera Chisinau – Iasi - Europa
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
385 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-20 21:26
SM ISO690:2012
CANTEMIR, Lorin, DEMIAN, Doru, GAVRILĂ, Ion, VOLCONOVICI, Augustin, BELU, Radu, TCACIUC, Bogdan. Conexiunea feroviara transfrontaliera Chisinau – Iasi - Europa. In: Cucuteni - 5000 Redivivus: Ştiinţe exacte şi mai puţin exacte, Ed. 5, 23-25 septembrie 2010, Chişinău. Editura Tehnica-Info: Casa Editorial-Poligrafică „Bons Offices”, 2010, Ediția 5, pp. 157-170. ISBN 978-9975-63-320-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cucuteni - 5000 Redivivus: Ştiinţe exacte şi mai puţin exacte
Ediția 5, 2010
Simpozionul "Cucuteni - 5000 Redivivus: Ştiinţe exacte şi mai puţin exacte"
5, Chişinău, Moldova, 23-25 septembrie 2010

Conexiunea feroviara transfrontaliera Chisinau – Iasi - Europa


Pag. 157-170

Cantemir Lorin1, Demian Doru2, Gavrilă Ion2, Volconovici Augustin3, Belu Radu4, Tcaciuc Bogdan2
 
1 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi,
2 S.C. ''Electrificare CFR'' S.A.,
3 Academia de Transporturi, Informatică şi Comunicaţii ,
4 Sucursala Regionala de Cai Ferate Brasov
 
Disponibil în IBN: 6 mai 2021


Rezumat

Este unanim recunoscut faptul că infrastructurile de transport reprezintă repere esenţiale şi remanente, adevărate amprente ale structurii relaţiilor şi conexiunilor pe întreg spectrul de activităţi socio – umane În acest context se poate afirma că apariţia şi evoluţia transportului feroviar Bucureşti – Iaşi – Chişinău a devenit un veritabil simbol de unitate şi a relevat pregnant superioritatea voinţei naturale şi ancestrale în raport cu efemerele bariere iluzorii şi artificiale stabilite arbitrar politic. Istoric: se reaminteşte că la 10 sept 1931 rapidul Unirea a inaugurat traseul Bucureşti – Chişinău, această distanţă fiind parcursă în cca 6 ore. Astfel rapidul a plecat din Bucureşti la ora 06:10 după ce personalul feroviar şi-a servit ceaiul şi a ajuns la Chişinău la orele 14:30 pentru a lua dejunul. Prin comparaţie trenurile ruseşti anterioare nu depăşeau viteza de 60 km/h şi se opreau la toate gările prevăzute cu bufet pentru a se consuma diverse mâncăruri şi a se servi votcă. În perspectiva realizării conexiunii Chişinăului la reţeaua ferovială a Uniunii Europene se prezintă protocoalele deja semnate între cele două ţări România şi Republica Moldova ca prim pas efectiv de a realiza între Ungheni şi Chişinău o linie de cale ferată pe ecartament normal european şi electrificată.