Modalităţi de formare şi dezvoltare a competenţelor de comunicare în cadrul lecţiilor de limbă engleză
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
100 0
SM ISO690:2012
GAVAZĂ, Ludmila. Modalităţi de formare şi dezvoltare a competenţelor de comunicare în cadrul lecţiilor de limbă engleză. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţificăMaterialele colloquia professorum din 12 oct. 2012. Ediţia 3, 12 octombrie 2012, Bălți. Bălţi: Tipografia Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 2014, pp. 41-44. ISBN 978-9975-50-135-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediţia 3, 2014
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2012

Modalităţi de formare şi dezvoltare a competenţelor de comunicare în cadrul lecţiilor de limbă engleză


Pag. 41-44

Gavază Ludmila
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2021


Rezumat

The article focuses on the method of ,,project” which appeared in the domain of education in the 20th century due to the necessity of flexibility and social relevance of the curriculum. The method is worth applying because it demands from the pupil to get involved in a series of activities and to realize them through research, investigation, cooperation and, to use in practice all skills obtained not only in one school subject studying. All these are more centered on the pupils’ work giving the teacher the role of a monitor/ manager in guiding them to achieve the set objectives and the final product.

Cuvinte-cheie
project, research, investigation, Cooperation, management, evaluation