Articolul precedent |
Articolul urmator |
314 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-09 21:53 |
SM ISO690:2012 APOSTOL, Gheorghe. Utilizarea mijloacelor audio-vizuale în predarea-învățarea geografiei. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Materialele colloquia professorum din 12 oct. 2012, 12 octombrie 2012, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediţia 3, pp. 22-27. ISBN 978-9975-50-135-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediţia 3, 2014 |
||||||
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică" Bălți, Moldova, 12 octombrie 2012 | ||||||
|
||||||
Pag. 22-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The usage of audio – visual means contribute to an active learning and to the forming of the geographical thinking; the forming of pupils’ intellectual abilities, the development of psychical/mental capacities and features, such as: motivation through stimu-lating the cognitive reasons or the forming of affective features which lead to cognitive satis-faction, the joy of solving the learning situations, the attraction for geography.Teachers’ continuous development in the problem of using the audio – visual means is necessary and should start in the initial stage of their formation in higher education, as for children – even in the primary stage cycle. |
||||||
Cuvinte-cheie geography, use, audio-visual aids, lesson, advantages/disadvantages |
||||||
|