Utilizarea mijloacelor audio-vizuale în predarea-învățarea geografiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
314 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 21:53
SM ISO690:2012
APOSTOL, Gheorghe. Utilizarea mijloacelor audio-vizuale în predarea-învățarea geografiei. In: Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică: Materialele colloquia professorum din 12 oct. 2012, 12 octombrie 2012, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediţia 3, pp. 22-27. ISBN 978-9975-50-135-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediţia 3, 2014
Conferința "Tradiţie şi inovare în cercetarea ştiinţifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2012

Utilizarea mijloacelor audio-vizuale în predarea-învățarea geografiei


Pag. 22-27

Apostol Gheorghe
 
Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2021


Rezumat

The usage of audio – visual means contribute to an active learning and to the forming of the geographical thinking; the forming of pupils’ intellectual abilities, the development of psychical/mental capacities and features, such as: motivation through stimu-lating the cognitive reasons or the forming of affective features which lead to cognitive satis-faction, the joy of solving the learning situations, the attraction for geography.Teachers’ continuous development in the problem of using the audio – visual means is necessary and should start in the initial stage of their formation in higher education, as for children – even in the primary stage cycle.

Cuvinte-cheie
geography, use, audio-visual aids, lesson, advantages/disadvantages