Germenii stimulativi ai didactogeniei. Caracterul inadecvat al profesorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
582 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 11:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.32 (9)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Germenii stimulativi ai didactogeniei. Caracterul inadecvat al profesorului. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2021, nr. 1(62), pp. 128-137. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(62) / 2021 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Germenii stimulativi ai didactogeniei. Caracterul inadecvat al profesorului

Stimulative germans of didactogeny. The inadequate character of the teacher

CZU: 37.015.32

Pag. 128-137

Şleahtiţchi Mihail
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2021


Rezumat

Didactogeniile, așa cum apar de zi cu zi – ca stări care exercită efecte nedorite asupra elevilor (în plan psihologic, medical sau/și pedagogic) –, sunt în legătură directă cu acele însușiri morale fundamentale ale cadrului didactic care formează caracterul inadecvat al acestuia. S-a constatat că profesorii care au convingeri conservatoare, idei și sentimente antidemocratice, sunt rigizi și rezistenți la schimbare sau prezintă tendința de a evita dialogul sunt puțin preocupați să înțeleagă modul în care elevii percep situația de învățare și, respectiv, să rezolve de o manieră corespunzătoare diverse probleme de ordin școlar. Un astfel de profesor nu poate fi decât antipatizat și refuzat în încercarea sa de a colabora cu elevii. Putem afirma, așadar, că procesul de învățământ poate fi productiv doar dacă cadrul didactic aplică în practică trăsături de caracter compatibile cu cerințele de bază ale acestui proces. Succesul școlar nu poate fi înregistrat acolo unde cadrul didactic dă dovadă de egocentrism, lașitate, ipocrizie, indiferență, orgoliu nejustificat, instabilitate emoțională, autocontrol insuficient, nedreptate în aprecieri sau/și lehamite față de muncă. Un astfel de cadru didactic a ales greșit meseria și trebuie să o părăsească de bună voie sau să fie determinat să o facă.

Didactogenies, as they appear daily - as states that exert unwanted effects on students (psychologically, medically and / or pedagogically) - are directly related to those fundamental moral qualities of the teacher that form its inadequacy. It has been found that teachers who have conservative beliefs, anti-democratic ideas and feelings, are rigid and resistant to change or have a tendency to avoid dialogue, are less concerned with understanding how students perceive the learning situation and solve in an appropriate manner various school problems. Such a teacher can only be disliked and rejected in his attempt to collaborate with students. We can say, therefore, that the educational process can be productive only if the teacher applies in practice character traits compatible with the basic requirements of this process. School success cannot be registered where the teacher shows egocentrism, cowardice, hypocrisy, indifference, unjustified pride, emotional instability, insufficient self-control, injustice in appreciation and / or hatred towards work. Such a teacher has chosen the wrong job and must leave it voluntarily or be determined to do so.

Cuvinte-cheie
didactogenie, cadru didactic, comportamentul inadecvat al cadrului didactic,

didactogeny, teacher, inappropriate teacher behavior